یکهزار و 500 بیمار صعب العلاج تحت پوشش کمیته امداد گیلان هستند

مدیرکل کمیته امداد (ره) گیلان گفت: یکهزار و 500 خانوار دارای بیمار صعب العلاج در استان تحت پوشش این نهاد هستند .

کد مطلب: ۵۶۱۱۴۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان، علیرضا محمدی در مراسم اختتامیه طرح غربالگری و بیماریابی مددجویان تحت حمایت استان افزود: گیلان جزو استان های نخست در کشور برای تحت پوشش قرار دادن خانوار های دارای بیمار صعب العلاج است.
وی با بیان اینکه کمیته امداد با رویکرد توانمند سازی برای جامعه هدف خودش در ابعاد مختلف اعم از اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی گام هایی برداشته است، اظهارکرد: نگاه کمیته امداد توانمند کردن خانواده های تحت پوشش است اما گاهی وقت ها شرایط به گونه ای رقم می خورد که برای این امر نمی توان کاری انجام داد.
وی با اشاره به اینکه گیلان در سالمندی نیز رتبه اول کشور را دارد ، گفت: نزدیک به 960 خانوار سالمند زمین گیر تحت پوشش کمیته امداد هستند.
محمدی اجرای طرح غربالگری را اقدامی در راستای خدمات به مددجویان دانست و گفت: این طرح موجب پیشگیری و شناسایی بیماری هایی همچون سرطان در مراحل اولیه می شود که این امر علاوه بر خدماتی که در این امر وجود دارد، موجب کاهش هزینه های درمان پس از بروز بیماری هم می شود.
طرح غربالگری به منظور شناسایی و پیشگیری از بیماری های شایع و صعب العلاج در بین خانواده های تحت حمایت انجام می شود که طی یکسال گذشته و در دوره اول با شناسایی یکهزارو 200 نفر از مددجویان مستعد بیماری خاص بویژه سرطان بودند انجام و به مراکز درمانی معرفی شدند.
این طرح با همکاری مشترک کمیته امداد و دانشگاه علوم پزشکی گیلان انجام شد و برای دوره های بعد و به منظور شناسایی بیماران و افراد مستعد برای سالهای آینده نیز ادامه دارد.
حدود 111هزار خانوار گیلانی تحت پوشش کمیته امداد (ره) هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار