همکاری عربستان و چین، معامله ای دو سر سود

خبرگزاری پانا: هلدینگ پادشاهی عربستان، یکی از شرکت های سرمایه گذاری وابسته به شاهزاده الولید بن طلال، تصمیم خود را برای خرید حداکثر سهام یکی از بازارهای اینترنتی چینی اعلام کرد.

کد مطلب: ۵۵۴۰۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، بازار اینترنتی 360Buy Jingdongیکی از بازارهای آنلاین چینی است که در پکن مستقر است و یکی از بزرگترین بازارهای خرید اینترنتی در چین محسوب می شود که نسخه انگلیسی این سایت نیز در سال 2012 رونمایی شد.

بر اساس این گزارش، هلدینگ پادشاهی عربستان در نظر دارد با 470 میلیون ریال عربستان، سهام ممتاز این شرکت را خریداری کند و از سهامداران اصلی این بازار شود.

احمد حلاوانی، مدیر عامل شرکت هلدینگ پادشاهی عربستان در این خصوص اظهار داشت: مشاور این معامله شرکت سرمایه گذاری Qinvest قطر خواهد بود و این معامله شرکت هلدینگ پادشاهی عربستان را با تجارب و علایق جهانی آشنا خواهد کرد تا با سرمایه گذاری بر این کالاها، بتوانیم بازار عرب را بهتر و بیشتر به دنیا معرفی کنیم.

این در حالی است که، صنعت تجارت الکترونیکی در چین رو به روز در حال پیشرفت است و معاملات اینترنتی در دو سال گذشته در این کشور به سقف 100 میلیارد دلار رسیده است.

پیش بینی می شود تا سال 2015 میلادی(2 سال آتی) تعداد فروشگاه های اینترنتی در این کشور به تعداد 329 میلیون برسید و می توان گفت نسبت به سال 2010 که درآمدی 100 میلیارد دلاری را به ثبت رسانده، رشد دو برابری این تعداد فروشگاه ها را در چین شاهد باشیم.

مدیرعامل شرکت هلدینگ پادشاهی در ادامه افزود: سرمایه گذاری های اخیر این شرکت مبین استراتزی ما برای رشد پتانسیل های این شرکت است و در نظر داریم تا سه سال آینده جزئی از بازارهای جهانی شویم.

پادشاهی عربستان و شخص شاهزاده ولید ارتباط خوبی با بازارهای اینترنتی و دنیای مجازی دارند و در سال 2011 در حدود 300 میلیون دلار در شبکه اجتماعی توئیتر سرمایه گذاری کردند.

در حالی که، شاهزاده ولید مالک 95 درصد از سهام شرکت هلدینگ پادشاهی است و یکی از سهامداران اصلی شرکت سیتی گروپ، نیوز کورپ، اپل، تایم وارنر، اونز داوجونز و وال استریت ژورنال است.

ولید بن طلال در ۷ مارس سال ۱۹۵۵ بدنیا آمد. والدین وی شاهزاده طلال و مونا الصلح، دخترِ ریاض الصلح نخستین نخست وزیر لبنانِ پس از استقلال هستند.

شاهزاده ولید لیسانس مدیریت بازرگانی را در سال ۱۹۷۹ از کالج منلو در کالیفرنیا آمریکا دریافت کرد. وی سپس دکترای علوم اجتماعی خود را در سال ۱۹۸۵ از دانشگاه سیراکوز گرفت

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار