آغاز دوره آموزشی خبرنگاری و عکاسی پانا در یزد

رییس سازمان دانش آموزی یزد در افتتاحیه دوره آموزشی خبرنگاری پانا که در سه شنبه 23 شهریور در مرکز آموزشی ضمن خدمت امام محمد باقر برگزار شد، گفت : شما دانش آموزان خبرنگار با توجه به اهمیت دانش در زندگی کنونی باید جهانی فکر کرده و کشوری عمل کنید .

کد مطلب: ۵۳۵۸۹۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، حسینعلی ملانوری در این جلسه گفت: شما دانش آموزان و خبرنگاران با توجه به اهمیت دانش در زندگی کنونی باید جهانی فکر کنید و کشوری عمل کنید. استانی فکر کنید و منطقه ای عمل کنید.

وی با اشاره به نقش خبرگزاری پانا افزود: پانا مسیری است در جهت پرورش چند بعدی دانش آموزان که آن ها را علاوه بر کسب دانش در مهارت های اجتماعی نیز ارتقا می دهد.

ملانوری با تاکید بر ویژگی های یک خبرنگار خوب اظهار داشت که خبرنگار باید ببینده، شنونده، نویسنده و منتقل کننده خوبی باشد.

رییس سازمان دانش آموزی یزد، انتقاد را نیز از لازمه های کار خبرنگاری عنوا ن کرد و از دانش آموزان خبرنگار خواست مسائل جامعه، به ویژه مشکلات اجتماعی و آموزشی را رصد کرده و با تیزبینی مورد نقد قرار دهند.

همچنین در ادامه جلسه، معاون سازمان دانش آموزی یزد با ابراز خوشحالی از استقبال پرشور دانش آموزان در این دوره خطاب به دانش آموزان گفت : شما به عنوان سفیر دانش آموزی در مدرسه وشهرستان خود در این دوره حضور دارید.

علیرضا قطب الدینی افزود: زمینه ای فراهم شده تا خبرنگاران در دوره های پیشرفته ی خبرنگاری و عکاسی، اطلاعات و دانش خود را در این حوزه ارتقا دهند.

گفتنی است دوره اموزشی و خبرنگاری و عکاسی ویزه دانش آموزان خبرنگار پانا، با هدف ارتقای توانمندی های دانش آموزان خبرنگار، آشنایی دانش آموزان خبرنگار با یکدیگر، انتقال تجربیات و معرفی خبرگزاری پانا در سطح جامعه، به مدت سه روز در مرکز اموزشی ضمن خدمت در حال برگزاری است.

این دوره اموزشی که با حضور 21 دانش آموز پسر و 36دانش آموز دختر و همراهی رابطین خبرگزاری پانا برگزار می شود، شامل آموزشی اصول خبرنگاری، معرفی و تشریح اجزای خبر، معرفی سبک های خبری، اهمیت سبک ها و کاربرد آنها، معرفی ارزش های خبری و اصول عکاسی خبری آشنا خواهند شد. همچنین در کارگاه های خبرنویسی، به تنظیم خبر خواهند پرداخت.

دانش آموزان در کارگاه عکاسی نیز به صورت تئوری و عملی، اصول عکاسی خبری و اجتماعی را فرا خواهند گرفت.

لازم به ذکر است دانش آموزان برتر در این دوره به سازمان دانش آموزی مرکز، معرفی خواهند شد.

/خبرنگار: مهتاب سرداری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار