باحضور سرپرست فرمانداری نیشابور:

تفاهم نامه احداث نیروگاه بادی با سرمایه گذاری خارجی امضا شد

جلسه هماهنگی جانمایی ساخت و احداث نیروگاه بادی با حضور سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری نیشابور و مدیرعامل شرکت سرمایه گذارخارجی از کشور بلغارستان برگزار شد.

کد مطلب: ۵۳۴۹۴۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری نیشابور ، سعید شیبانی در این جلسه اظهارکرد: مکان یابی در ساخت و احداث نیروگاه بادی شهرستان، با حضور میدانی متخصصانی از دستگاه های اجرایی و نمایندگان شرکت سولار و بنفیت (Solar & Benefit) به عنوان سرمایه گذار اصلی و متقاضی این طرح آغاز شد.
وی با اشاره به جایگاه غنی تاریخی و فرهنگی نیشابور، افزود: این شهرستان به لحاظ قرارگرفتن در شرایط اقلیمی خاص و برخوردار بودن از موقعیت های جفرافیایی چهار فصل دارای ارزش و موقعیت استراتژیکی ویژه ای می باشد.
شیبانی با تأکید براستفاده از انرژی های پاک و نو تصریح کرد: مواجه شدن با انرژی های پاک و نو اجتناب ناپذیر است و استفاده از نعمت های خدادادی نظیر باد، خورشید و .. برای زندگی سالمتر باید فرهنگسازی شود.
درادامه جلسه معاون فنی و عمرانی فرمانداری نیشابور با تشریح موقعیت جغرافیایی نیشابور، باد غالب شهرستان را شرق به غرب معرفی و ادامه داد: برخی اوقات این باد غالب به سمت جنوب غربی نیز وزیدن دارد.
عرب پور با اشاره به برخورداری این شهرستان از موهبت الهی وزش باد در مناطقی از رشته کوه های بینالود و منطقه سرولایت این شهرستان بیان کرد: کریدور خاص منطقه شرق تا غرب نیشابور از دیزباد تا سرولایت این شهرستان شامل این نعمت وموهبت هستند که لازم است دراین مناطق بررسی های علمی وتخصصی صورت گیرد.
وی ضمن بیان مزایای اقتصادی اجرای این طرح نسبت به نیروگاه بادی فعال بینالود خاطرنشان ساخت:برای احداث این 12توربین 110هکتار زمین لازم است که طی بازدید میدانی پس از دریافت ا طلاعات طرح اولیه شامل سایت،پلان،نوع سرمایه گذاری ،مبلغ آورده خارجی و ...نسبت به مکان یابی مناسب آتن اقدام خواهدشد.
گفتنی است این تفاهم نامه همکاری دوجانبه با موضوع همکاری درسرمایه گذاری واحداث نیروگاه بادی با ظرفیت 30مگاوات بین جرالد شرر (Gerald scharrer) مدیرعامل این شرکت بلغارستانی و مدیرمرکز جذب وخدمات سرمایه گذاری شهرستان امضاشد.
همچنین دراین زمینه شرکت تولیدی کره ای با هدف راه اندازی یک مجموعه 2مگا واتی با سرمایه گذاری مشترک وانتقال تکنولوژی با همکاری متخصصان دانشگاه علم وصنعت جلسه ای با مسئولان شهرستان برگزار نمودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار