معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس:

تجهیز نمازخانه بیش از صد مدرسه به فرش سجاده ای مرغوب

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: تاكنون با پیگیری های انجام شده نمازخانه های بیش از یكصد مدرسه در سطح استان با قریب به 10500 متر فرش سجاده ای مرغوب و استاندارد تجهیز شده اند.

کد مطلب: ۵۳۳۴۷۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس، محمد نظری در جلسه شورای قرآن ، عترت و نماز اداره كل آموزش و پرورش فارس، ضمن اعلام این خبرگفت: در گذشته در بخش قرآن نماز و عترت دو شورا داشتیم كه بعضا بسیاری از مطالب و مسائل آن با هم مرتبط و یا تكراری بودند لذا تصمیم گرفته شد این شوراها در هم ادغام گردد تا از این طریق بهتر بتوانیم به نتایج مطلوبی در این حوزه دست یابیم و از مشاركت و همفكری اعضا برای تعالی قرآن نماز و عترت حداكثر استفاده را داشته باشیم.

نظری با بیان اینكه در این مدت اتفاقات خوبی رخ داده است در تشریح برخی از این اتفاقات گفت: علاوه بر تجهیز نمازخانه های بیش از یكصد مدرسه به 10500 متر فرش سجاده ای مرغوب و استاندارد، یك تیم كارشناسی مشترك نیز با اداره اوقاف و امور خیریه استان به منظور عملیاتی كردن و بومی نمودن مفاد تفاهم نامه منعقده بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان اوقاف و امور خیریه در زمینه فعالیت های قرآن عترت و نماز مدارس تشكیل شده است.

وی همچنین با اشاره به درخشش دانش آموزان در مسابقات قرآن ، عترت و نماز كشوری كه به میزبانی شهرهای مشهد و همدان برگزارشد گفت: با تلاش و كوشش دانش آموزان و مربیان در مجموع دانش آموزان استان امسال در رشته های مختلف مسابقات قرآن نماز و عترت كشوری خوش درخشیدند.

نظری با اشاره به اینكه : فارس چند سالی است كه رتبه های اول را در فعالیت های نماز ، قرآن و عترت در سطح كشور به خود اختصاص داده است گفت:طبق ارزیابی های صورت گرفته بر اساس شاخص های 30 گانه ارزیابی از فعالیت های قرآن نماز و عترت ادارات كل سراسر كشور، استان فارس بهترین عملكرد را در این حوزه داشته است و این موفقیت چیزی نیست مگرهمكاری و همفكری دوایر اداره كل، ادارات شهرستانها و سایر دستگاههایی كه در این حوزه با آموزش و پرورش همكاری دارند.

وی افزود: در راستای تحقق اهداف توسعه فرهنگ قرآن عترت و نماز در بین دانش آموزان عزیز و خانواده های آنان و اجرای طرح جامع تقویت و تعمیق فرهنگ اقامه نماز مصوب شورای عالی آموزش و پرورش در مراكز آموزشی و پرورشی اقداماتی انجام گرفته است.

نظری به برنامه ریزی به منظور ایجاد انس و الفت دانش آموزان با قرآن عترت و اقامه نماز جماعت از طریق انجام پژوهش های آسیب شناسانه در حوزه قرآن عترت و نماز مدارس و شیوه های گسترش این فرهنگ اشاره کرد.

وی ضمن تاكید بر لزوم جذب مشاركت فعال و مؤثر خانواده ها و انجمن اولیاء و مربیان در توسعه فرهنگ قرآن عترت و نماز دانش آموزان با تاكید بر برگزاری كلاس های آموزش خانواده از برنامه ریزی برای كیفیت بخشی به اجرای مسابقات فرهنگیان و دانش آموزان و توسعه و تقویت دارالقران ها به عنوان مهمترین مراكز پرورش استعداد های قرآنی نام برد.

معاون پرورشی و هماهنگی آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینكه قریب به 500 هزار دانش آموز در مسابقات سطح استان شركت می كنند گفت: آماده كردن جزوات آموزشی قرآن و نماز و تهیه محتوای آموزشی برای انجام تغیراتی در محتوا و نیروی انسانی برای تعالی هرچه بیشتر آموزش های قرآن در مدارس از جمله اقداماتی است كه به منظور كیفیت بخشی به این فعالیت ها صورت گرفته است.

وی با تاكید بر اینكه بحث نماز، قرآن وعترت مخصوص حوزه پرورشی نیست، یادآور شد: همه كاركنان در هر جایگاه و سمتی كه هستند در راستای توسعه و ترویج این فرهنگ گام بر می دارند و براساس توسعه این سه منشور نورانی گام بر می دارند.

نظری در ادامه با اشاره به توافقنامه منعقده بین وزارت آموزش وپرورش و آموزش و پرورش فارس پیرامون فعالیت هایی كه باید در استان انجام پذیرد اظهارداشت: در بحث نماز مقررشده است امسال 5500 نماز جماعت با شكوه در مدارس برگزار شود البته معتقدیم و تلاش داریم كه در همه مدارسی كه امكان برگزاری دارند برگزار گردد و این در حالی است كه سال گذشته 5250 نماز جماعت داشته ایم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس از طراحی یك نرم افزار قرآنی روی تلفن همراه خانواده ها و دانش آموزان خبر داد و گفت: همه ساله وزارت آموزش و پرورش میلیونها لوح فشرده را آماده و به دانش آموزان می دهد كه این امر از نظر زیست محیطی نیز تبعاتی ایجاد می نماید بر همین اساس با كمك تعدادی از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان كتب درسی دانش آموزان به صورتی جدید و فناورانه روی گوشی های هوشمند قرار گرفته است تا دانش آموزان و خانواده ها بتوانند بدون هیچ هزینه ای در كمترین زمان ممكن به حجم وسیعی از اطلاعات موجود در كتب درسی خود دسترسی داشته باشند.

نظری با اشاره به اینكه در حال حاضر قرآن ششم ابتدایی آماده نصب از طریق این نرم افزار برروی تلفن همراه است. گفت: این نرم افزار هم اكنون بر روی سایت معاونت پرورشی اداره كل آموزش و پرورش فارس قرار گرفته است و علاقه مندان می توانند با دریافت و نصب آن بر روی گوشی های تلفن از این قابلیت بهره برداری نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار