مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل:

65 درصد جمعیت اردبیل تحت پوشش بیمه سلامت هستند

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل گفت: در حال حاضر 65 درصد جمعیت استان اردبیل تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

کد مطلب: ۵۳۱۶۷۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل ، وحید خلیل‌اللهی اظهار کرد: ما در سه محور اهداف و برنامه‌های استراتژیک خود را دنبال می‌کنیم که سلامت‌محوری، حفاظت منابع مالی و دسترسی عالی به خدمات مطلوب از جمله این محور اقدامات است.

وی تصریح کرد: از سال 92 که پوشش بیمه‌ای سلامت همگانی مورد توجه قرار گرفت، 750 هزار نفر تحت پوشش قرار گرفتند به طوری که در حال حاضر بیش از 800 هزار نفر از جمعیت استان اردبیل که 65 درصد ساکنان استان اردبیل را شامل می‌شود، تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان گفت: در قالب بیمه سلامت همگانی روستاییان با کمترین هزینه و گاه رایگان تحت پوشش خدمات بیمه‌ای قرار گرفتند به طوری که در حال حاضر 190 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت همگانی قرار دارند که در دو سال اخیر 120 هزار نفر به تعداد قبلی افزوده شده است.

خلیل‌اللهی افزود: در قالب بستری و از طریق صندوق بیمه سلامت که به شکل رایگان انجام می‌شود، در سال گذشته 44 هزار نفر بستری شدند که هزینه یک پرونده بستری بیش از یک میلیون و 100 هزار تومان است.

وی با بیان اینکه یک نفر روستایی در مراجعه به بیمارستان‌های دولتی در قبال یک میلیون تومان هزینه تنها سه درصد این مبلغ را در حدود 30 هزار تومان پرداخت می‌کند و مابقی از طریق بیمه سلامت تأمین می‌شود، بیان کرد: ساکنان شهری نیز شش درصد این مبلغ را در مراجعه به بیمارستان‌های دولتی پرداخت می‌کنند.

خلیل‌اللهی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در سال 92 کل هزینه‌هایی که در قبال بیمه‌شدگان تعهد کرده‌ و پرداختی داشته‌ایم، 85 میلیارد تومان بوده که در سال 93 این رقم دو برابر افزایش یافته و به 162 میلیارد تومان رسیده به طوری که در سال گذشته بیمه سلامت 226 میلیارد تومان هزینه درمانی بیمه‌شدگان را پرداخت کرده که امسال پیش‌بینی می‌کنیم این رقم به 270 میلیارد تومان بالغ شود.

وی در مورد بیمه روستایی و ارائه خدمات سطح یک روستاییان در قالب مراکز بهداشتی اظهار کرد: رقم پرداختی در سال 92 در این باب 8 میلیارد تومان که با یک جهش 400 درصدی، این مبلغ در سال گذشته به 40 میلیارد تومان افزایش یافته است.

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل با بیان اینکه بیش از یک‌هزار و 100 بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت هستند، تصریح کرد: هزینه این بیماران در سال گذشته 10 میلیارد تومان بوده است.

خلیل‌اللهی با بیان اینکه بیمار دیالیزی، تالاسمی، هموفیلی و ام.اس تا 100 درصد هزینه‌هایشان پرداخت می‌شود، گفت: برای بیماران دیالیزی در هر ماه یک میلیون و 600 هزار تومان، تالاسمی یک میلیون و 100 هزار تومان و هموفیلی 700 هزار تومان پرداختی‌ها به صورت 100 درصد رایگان از طریق بیمه انجام می‌شود.

وی افزود: تنها بیماران ام.اس که هزینه ماهانه آنها 5 هزار و 500 تومان است تا 95 درصد از طریق بیمه تعهدات هزینه‌ای انجام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار