پرداخت ۲۹۰ میلیارد ریال برای درمان بیماران خاص در اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیر‌کل بیمه سلامت اردبیل عنوان کرد بیمه سلامت این استان امسال بیش از ۲۹۰میلیارد ریال برای درمان بیماران خاص از جمله دیالیز بیماران کلیوی پرداخت می‌کند.

کد مطلب: ۱۳۱۹۰۹۶
لینک کوتاه کپی شد
پرداخت ۲۹۰ میلیارد ریال برای درمان بیماران خاص در اردبیل

سید وحید خلیل‌اللهی،مدیرکل بیمه سلامت اردبیل اظهار کرد: امسال تعداد ۳۴ هزار مورد دیالیز در قالب ۱۰۸ تخت در بخش‌های دولتی و خصوصی انجام می‌شود که بیمه سلامت هزینه صد در صدی این بیماران و بیماران پیوند کلیه را پرداخت می‌کند.

وی بیان کرد: علاوه بر بیماران کلیوی، بیمه سلامت هزینه درمان و تهیه آمپول بیماران تالاسمی، هموفیلی و بیش از ۸۰ درصد از هزینه بیماران ام اس را نیز پرداخت می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان با اشاره به سیر تعداد و هزینه بیماران خاص استان از سال ۹۳ تا ۱۴۰۰ گفت: در سال ۹۳ تعداد ۳۰۳ بیمار دیالیزی داشتیم که این تعداد در سال ۱۴۰۰ به ۴۸۴ نفر رسیده است.

خلیل‌اللهی ادامه داد: علاوه بر این تعداد بیماران پیوند کلیه در سال ۹۳، ۲۰۸ نفر بود که هم اکنون این تعداد به ۲۵۵ نفر رسیده است. ضمن اینکه بیماران تالاسمی از تعداد ۷۹ نفر در سال ۹۳، با یک نفر کاهش به ۷۸ نفر در سال ۱۴۰۰ رسیده است.

وی اضافه کرد: تعداد بیماران هموفیلی هم در این مدت افزایش یافته است به طوری که بیماران هموفیلی استان در سال ۹۳،۹۳ نفر بود که در سال ۱۴۰۰ این رقم به ۱۲۳ نفر رسیده است.

مدیر کل بیمه سلامت استان گفت: تعداد بیماران مبتلا به ام اس را در سال ۹۳،۲۸۹ نفر عنوان کرد و از افزایش این تعداد با شیب تند به ۵۹۱ نفر در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

خلیل‌اللهی تصریح کرد: هزینه‌ای که بیمه سلامت برای این بیماران در سال ۹۳ پرداخت می‌شد،۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون بود که این رقم در سال ۱۴۰۰ به مبلغ ۲۹۰ میلیارد ریال رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار