در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

اختلاف بر سر تعیین سقف درآمد برای پزشکان

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به موضوع مطرح شده برای تعیین سقف درآمد پزشکان گفت: نمی توان به معنای واقعی برای پزشکان سقفی را تعیین کرد اما می توان در زمینه دریافت زیرمینی و واقعی شدن تعرفه ها ورود کرد.

کد مطلب: ۵۲۰۵۲۶
لینک کوتاه کپی شد
امینی فرد در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با بیان اینکه رشد و تکامل پزشکی و پرستاری توام با یکدیگر است، اظهارداشت: در کشورهای پیشرفته دنیا اختلاف دستمزد بین دو صنف پرستار و پزشک فاصله زیادی ندارد اما در کشور ما فاصله و اختلاف پرداخت میان این دو قشر بسیار زیاد است.
این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به مشکلات جامعه پرستاران گفت: در حال حاضر جامعه پرستاری با مشکلات زیادی مواجه است و خواستار رسیدگی به مطالبات خود هستند که یکی از این مطالبات تعیین سقف پرداخت حقوق برای پزشکان است.
وی درخصوص ضرورت تعیین سقف حقوق برای پزشکان گفت: نمی توان به معنای واقعی برای پزشکان سقفی را تعیین کرد اما می توان در زمینه دریافت زیرمینی و واقعی شدن تعرفه ها ورود کرد، در این رابطه اختلاف نظر وجود دارد و باید با حضور مسئولان نظام سلامت مورد بررسی قرار گیرد.
امینی فرد با اشاره به افزایش تعرفه های درمانی بخش خصوصی طی یک دهه گذشته اظهار داشت: طی 10 سال گذشته در تعرفه های بخش خصوصی افزایش فوق العاده ای داشته ایم که پرستاران معتقدند با اجرای طرح تحول سلامت این تعرفه ها 100 تا 300 درصد رشد کرده اند و اختلاف پرداختی پزشکان و پرستاران بسیار زیاد شده است.
وی درباره ورود کمیسیون بهداشت و درمان به موضوع کنترل بر تعرفه های درمانی نیز گفت: مجلس وظیفه قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون دارد و از طرفی جنبه کنترلی و نظارتی هم باید از سوی دولت انجام شود.
این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: ما به دنبال این نیستیم که جامعه پزشکی در شرایط بد اقتصادی موجب تضعیف سیستم اقتصادی مردم شوند. نظام سلامت به دنبال افزایش سلامت مردم است اما پزشکان هم معتقدند که تعیین سقف درآمد برای پزشکان مشکلاتی را در برخی از استان ‌ها به وجود ‌می آورد، لذا تنها راه ‌حل در این زمینه تربیت پزشک متخصص و بومی است ضمن اینکه تعداد بیمارستان ‌ها و مسایل جانبی آن باید افزوده شود تا بحث درآمدزایی تعادل پیدا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار