بررسی معضلات فرهنگی-اجتماعی و در راس آن اعتیاد، از اولویت های مجلس دهم

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در رابطه با بحث اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر گفت: اولویت مجلس دهم بررسی كارشناسی و تشكیل كارگروه برای معضلات فرهنگی و اجتماعی كه در راس آن مقابله با اعتیاد است ، می باشد.

کد مطلب: ۵۰۹۳۲۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهر تهران،حجت الاسلام مهدی شیخ با اشاره به اینكه اعتیاد به مصرف مواد مخدر صنعتی و قرص‌های روان‌گردان مشكل بزرگی در جامعه محسوب می شود، افزود: مسایل فرهنگی و اجتماعی ارتباط مستقیمی با یكدیگر داشته و در حال حاضر در این مسایل خلاهایی بسیاری وجود دارد كه گرایش مردم بویژه جوانان را به سمت مصرف مواد مخدر صنعتی و روان گردانها سوق داده است .

وی اظهار كرد: در حال حاضر با چالش های زیادی در رابطه با آسیب های اجتماعی ناشی از اعتیاد در كشور نیز مواجه هستیم و تاكید نمایندگان مجلس دهم علاوه بر مسایل اقتصاد مقاومتی از جمله رونق اقتصادی ، مقابله و كنترل شیوع اعتیاد به مواد مخدر در جامعه است .

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینكه باید نیازهای جوانان كشور شناسایی شود، ادامه داد: ازدواج و اشتغال از مسایل بسیار تاثیرگذار در مقابله با اعتیاد است كه باید فراهم كردن امكانات برای جوانان در این زمینه هموار شود.

به گفته شیخ ، در حال حاضر تهاجم فرهنگی بر نوجوانان و جوانان ما سایه افكنده و برای مقابله با آن باید خلاهای فرهنگی موجود در كشورمان را برطرف كنیم .

وی با بیان اینكه برنامه ریزی فرهنگی مناسب برای پیشگیری از تهاجم فرهنگی و عدم گرایش جوانان به سمت مصرف مواد مخدر صنعتی و قرصهای روانگردان ضروری است ، افزود:باید بدانیم كه آمار اعتیاد و انواع مختلف مواد مخدر به سرعت رو به گسترش است و بسیاری از مواد جدیدی كه بصورت فریبنده در دسترس نوجوانان و جوانان قرار می گیرد آثار زیان بار جسمی و روحی را به دنبال دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاكید كرد:مصرف مواد مخدر از سوی جوانان ،مانع از رشد و پویایی كشور در بخش های مختلف فرهنگی ، اقتصادی ، سیاسی و غیره می شود و این زنگ خطری برای همگان است.

شیخ خاطرنشان كرد: همه افراد جامعه كه در سمت ها و رده های مختلف هستند، باید بحث مبارزه با مواد مخدر را جدی بگیرند و نمایندگان مجلس نیز تمام تلاش خود را برای مقابله با اعتیاد خواهند كرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار