مزایای استفاده از نان‌های سبوس‌دار در آذربایجان‌غربی فرهنگ‌سازی می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: مزایای استفاده از نان‌های سبوس‌دار در استان آذربایجان‌غربی فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی می‌شود.

کد مطلب: ۵۰۷۸۱۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، جعفرصادق اسکندری با اشاره به مصوبات کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان استان آذربایجان‌غربی اظهار داشت: در این زمینه به منظور صیانت از سلامت جامعه مقرر شد واحدهای آزادپز مانند واحدهای دریافت‌کننده سهمیه آرد دولتی، ملزم به رعایت استفاده از آردهایی با درصدهای سبوس‌گیری مصوب شوند.

وی افزود: علاوه بر آن، با هدف فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در زمینه مزایای استفاده از نان‌های سبوس‌دار، مقرر شد که شرکت غله و خدمات بازرگانی استان با مدنظر قرار دادن اقدامات فرهنگ‌سازی و ترویجی توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی شهرستان مهاباد، تمهیدات لازم را در زمینه انجام فعالیت‌ها و اقدامات مشابه در قالب چاپ و توزیع بروشور و برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی در سراسر استان انجام دهد.

به گفته اسکندری، به منظور ارتقاء اثربخشی نظارت‌های اعمال شده، به ویژه در بخش بهداشتی و نیز فرهنگ‌سازی بین شهروندان، تیم مشترک بازرسی با حضور نمایندگان معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل تعزیرات حکومتی، رسانه‌ها و نیز بازرسی آرد و نان سازمان صنعت، معدن و تجارت تشکیل می‌شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی افزود: از سوی دیگر از این پس تیم مشترک بازرسی با حضور نماینده اتحادیه نانوایان و نیز بازرس آرد و نان سازمان صنعت، معدن و تجارت، ضمن تشدید اقدامات نظارتی و گشت‌های مشترک از واحدهای آزاد پز، بر لزوم تمرکز بر خرید از کارخانجات آرد مستقر در داخل خود استان تاکید می‌کنند.


اسکندری تصریح کرد: هم‌اکنون بنابر اعلام اداره کل استاندارد استان، درصدهای سبوس‌گیری مصوب و اعلامی توسط کارگروه گندم، آرد و نان برای انواع آرد تولیدی توسط کارخانجات، در صورت قرار داشتن در محدوده تعریف شده توسط بخشنامه‌ها و قوانین استاندارهای مورد عمل، دارای وجاهت قانونی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی افزود: از این پس تدابیر لازم برای کسر سهمیه گندم کارخانجاتی که درصدهای سبوس‌گیری مصوب و ابلاغی را رعایت نکنند انتخاذ می‌شود.

وی گفت: با توجه به گذشت بیش از دو سال از زمان ابلاغ نرخ انواع نان و با وجود کاهش سهمیه سرانه واحدهای یاد شده به ویژه نان لواش ماشینی و نیز افزایش سایر هزینه‌های مرتبط، باید موضوع درخواست اتحادیه نانوایان برای تعیین و ابلاغ نرخ‌های جدید برای انواع نان با استفاده از آرد دولتی مطرح شود.

اسکندری با اشاره به اینکه تصمیم‌گیری در زمینه شرایط لازم برای احداث و صدور پروانه کسب برای نانوایی‌های آزاد پز در تمام رسته‌ها جزو تکالیف و ماموریت‌های کمسیون نظارت هر شهرستان است افزود: باید شرایط مورد نیاز هر رسته از واحدهای نانوایی آزاد پز، اعم از مکان‌یابی و نیازسنجی شهرستان در رسته‌های مورد تقاضا، فعالیت و نوع پخت اتخاذ شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار