اجرای ˝طرح ضیافت˝ ماه رمضان، توسط سازمان جهاد کشاورزی استان یزد

اقلام مورد نیاز مردم بر اساس سهمیه استان که مشخص شده است به مرور تا پایان ماه مبارک رمضان به بازار عرضه و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

کد مطلب: ۵۰۴۵۸۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان یزد، سید حسین بخشایش مدیر تنظیم بازار این سازمان گفت: برای ماه مبارک رمضان ذخیره‌سازی به میزان کافی انجام شده و نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

وی افزود: اقلام مورد نیاز مردم بر اساس سهمیه استان که مشخص شده است به مرور تا پایان ماه مبارک رمضان به بازار عرضه و در اختیار مردم قرار می‌گیرد. برنج، شکر، گوشت قرمز، مرغ و ... از این اقلام هستند.

بخشایش با اشاره به برنامه‌ریزی های صورت گرفته اظهار داشت: اتحادیه‌های توزیع کننده و تولیدکننده مانند اتحادیه های دامداران، مرغداران و اتاق اصناف برای همکاری با سازمان جهاد کشاورزی اعلام آمادگی کرده اند و تفاهم نامه‌ای برقرار شده تا نمایشگاه‌هایی برای عرضه مستقیم کالاها برگزار شود.

وی ادامه داد: این نمایشگاه‌ها که به نوعی از تولید به مصرف هستند و به منظور جلوگیری از افزایش قیمت کالاها در ماه مبارک برگزار می شود اقلامی چون شیر، تخم‌مرغ، مرغ و محصولات گلخانه ای تولیدی استان و.... را به طور مستقیم با قیمت کمتر از قیمت بازار به مردم عرضه می‌کنند.

بخشایش خاطرنشان کرد: فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره ای، تعاونی‌های مصرف، اتحادیه‌ها و ... نیز می‌توانند برای ماه مبارک رمضان سهمیه دریافت کنند. همچنین در شهرستان‌ها نیز از طریق سازمان جهاد کشاوری و فرمانداری‌ها اقلام مورد نیاز مردم در بین مراکز عرضه توزیع می‌شود.

مدیر شرکت پشتیبانی امور دام استان هم از عرضه گوشت قرمز به صورت مخلوط و مرغ منجمد در ماه مبارک رمضان توسط شرکت پشتیبانی امور دام خبرداد و گفت: کمبودی در زمینه عرضه گوشت قرمز و مرغ در این ماه نداریم.

سید ابوالفضل وکیلی افزود: به دلیل وجود زیرساخت های مناسب، تولید گوشت مرغ و گوشت قرمز از شرایط پایداری در استان برخوردار است و تولیدکنندگان تلاش خوبی در این زمینه داشته اند.

وکیلی درباره تأمین گوشت قرمز و مرغ مورد نیاز ماه رمضان نیز گفت: برای ماه مبارک رمضان امسال برنامه ریزی شده بتوانیم از توانایی های شرکت پشتیبانی امور دام برای عرضه گوشت قرمز و مرغ منجمد در زنجیره تولید تا مصرف استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: به نظر می رسد با توجه به واحدهای متعدد تولید گوشت قرمز و مرغ که در سطح استان فعالند و تولیدات قابل عرضه دارند، در عرضه گوشت قرمز به صورت گرم و مرغ به صورت منجمد نیز مشکلی نداشته باشیم.

این مقام مسئول افزود: هم اکنون 31 تن گوشت قرمز و 260 تن مرغ منجمد ذخیره سازی شده که در زمان های برنامه ریزی شده روانه بازار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار