برگزاری همایش سالروز تاسیس بنیاد امور بیماریهای خاص در کیش

بیستمین همایش سالروز تاسیس بنیاد امور بیماریهای خاص در ساختمان جدید دانشگاه آزاد کیش برگزار شد .

کد مطلب: ۴۹۳۵۲۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از هرمزگان، دراین همایش رئیس بنیاد امور بیماریهای خاص گفت :طرح تحول سلامت واقعی یعنی پیشگیری از بیماریها تا افراد بیمار نشوند ،چراکه وقتی مردم بیمارشوند سلامت جسمی و روحی آنها وبه دنبال آن وضعیت اقتصادی ومعیشتی شان دچار مشکل می شود ونیاز به درمان و تجهیزات دارند و این پروسه ادامه دارد.


فاطمه هاشمی درخصوص وضع بیماران خاص درکشور نیز گفت :وضعیت بیماران دیالیزی ،تالاسمی ،هموفیلی ،سرطانی و غیره درکشور تغییرات زیادی کرده است .

دکتر امین رفیعی پور ،متخصص روان شناسی سلامت گفت: بخش عمده ای از درمان بیماران خاص مربوط به وصعیت روان شناختی بیماران و اعصای خانواده آنان می باشد که در این بخش کار ز یادی در کشور صورت نگرفته است.


معاون سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور گفت: در درمان بیماریهای خاص ،کاردرمانی باید به صورت گروهی صورت گیرد و در زمینه های مختلف برای سازگاری بیشتربیماران و خانواده های درگیر باید ازگروه روان شناسان سلامت که در این زمینه آموزش تخصصی دیده اند استفاده شود .

دراین همایش برخی پزشکان متخصص پوست ،کلیه ،ژنتیک ،انکولوژی در مورد بیماریهای خاص ،میزان شیوع و درمانهای جدید آنها صحبت کردند .

خبرنگار: زهرا سلطانیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار