رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خبرداد:

پرداخت مطالبات باغداران ، در مشگین‌شهر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از مطالبات سال گذشته خسارت باغداران مشگین‌شهری پرداخت شد.

کد مطلب: ۴۸۸۲۴۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا،استان اردبیل عدیل سروی افزود: با پیگیری‌های انجام شده توسط سازمان جهاد کشاورزی 3 میلیارد و 700 میلون تومان از خسارات باغداران مشگین‌شهر در سال گذشته پرداخت شد که امیدواریم پرداخت این خسارت بتواند انگیزه باغداران را برای تولید میوه در مشگین‌شهر بالا ببرد.

وی با اشاره به اینکه امسال نیز متاسفانه باغات شهرستان مشگین‌شهر بر اثر سرمازدگی بیش از 300 میلیارد تومان خسارت دید، تصریح کرد: در حال‌حاضر پیگیری‌های اساسی برای پرداخت خسارت باغداران منطقه ادامه دارد و امیدواریم هرچه زودتر این خسارت به باغداران پرداخت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: به دلیل سرما و برودت هوا متاسفانه همه ساله باغات استان اردبیل به ویژه شهرستان مشگین‌شهر متحمل خسارات فراوانی می‌شوند و در این زمینه سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل برای کاهش خسارات در صدد جایگزین کردن گونه‌های گیاهی مقاوم به سرما در منطقه است که نیاز است در این زمینه مسئولان شهرستان مشگین‌شهر و باغداران منطقه نیز تعامل همه‌جانبه‌ای با سازمان جهاد کشاورزی داشته باشند تا شاهد کاهش خسارت بر اثر سرما در منطقه باشیم.

سروی از حضور ناظران جهاد کشاورزی و مسئولان بیمه برای بررسی میزان خسارات و پرداخت مطالبات باغداران مشگین‌شهر خبر داد و افزود: انتظار داریم در سال‌های آینده با عملی کردن برخی برنامه‌ها و اقدامات اساسی از جمله جایگزین کردن گونه‌های گیاهی جدید و مقاوم با شرایط اقلیمی شاهد افزایش تولید میوه و کاهش خسارات وارده به این باغات در منطقه باشیم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار