با آغاز اردیبهشت‌ماه؛

کشت سیب‌زمینی در اردبیل آغاز شد

با آغاز اردیبهشت‌ماه کشت محصول سیب‌زمینی در استان اردبیل آغاز شد و کشاورزان مشغول کشت این محصول در اردبیل هستند.

کد مطلب: ۴۸۸۱۸۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، کشت محصول سیب‌زمینی از اوایل اردیبهشت‌ماه در استان اردبیل آغاز شده است و کشاورزان منطقه با استفاده از دستگاه‌های مکانیزه مشغول کشت این محصول استراتژیک در استان هستند.

کشاورزان اردبیلی در حالی کشت امسال محصول سیب‌زمینی خود را آغاز کرده‌اند که متاسفانه برخی محصول سیب‌زمینی سال گذشته در انبارها تل‌انبار شده و برای فروش آن‌ها تلاش می‌کنند.

سال گذشته با وجود اینکه بیش از 700 هزار تن سیب‌زمینی در استان اردبیل تولید شد اما قیمت این محصول با کش و قوس‌های فراوانی همراه بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با رنامه‌ریزی‌های انجام شده درصدد کاهش اراضی زیر کشت محصول سیب‌زمینی در اردبیل هستیم که نیاز است کشاورزان منطقه حداقل 10 درصد از زمین‌های زراعی خود را به زیر کشت محصولات دیگر ببرند.

عدیل سروی با اشاره به اینکه برای اینکه قیمت سیب‌زمینی متناسب با هزینه کشاورزان و مصرف‌کنندگان باشد، تصریح کرد: در این راستا نیاز است تا کشاورزان با برنامه‌ریزی مناسب مقداری از زمین‌های خود را کشت محصولات دیگر از جمله یونجه، کلزا و ‌حبوبات اختصاص دهند تا مشکلی در فروش سیب‌زمینی در استان اردبیل وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه آموزش‌های استاندارد توسط سازمان جهاد کشاورزی به منظور ترویج محصولات پردرآمد انجام می‌شود، افزود: سیب‌زمینی‌کاران استان اردبیل می‌توانند با مدیریت کشت مشکلات فروش این محصول را حل کنند تا با چالش‌های اساسی در این زمینه روبه‌رو نشوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار