نقش شهدای زن در فرآیندهای تاریخی انقلاب اسلامی بی بدیل بوده است

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در همایش شهدای فاطمی سیرت، ویژه گرامیداشت یاد و خاطره شهدای زن استان گفت: قش شهدای زن در فرآیندهای تاریخی انقلاب اسلامی بی بدیل بوده است.

کد مطلب: ۴۸۳۵۹۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، سیدجواد حسینی در این مراسم اظهار داشت:اگر به نقش زنان در جریان دفاع مقدس نگاه کنیم به اهمیت حضور آنان در این عرصه و تاثیرگذاری شان در این فرآیند تاریخی پی می بریم .

وی با بیان این که زنان در تاریخ مبارزات انقلاب اسلامی هم برگ زرینی بوده اند تصریح کرد: از صدر اسلام تاکنون زنان بزرگی همراه و همگام پیامبران و امامان ما بوده اند و در انقلاب اسلامی ایران هم بیش از هفت هزار شهید زن رسالت و تاثیرگذاری شان را در جامعه ایفا کرده اند‌.
حسینی بااشاره به این که بانوان ما در تربیت، حمایت ، هدایت، کفایت و نیروی انسانی جامعه نقشی مهم دارند گفت: مادران و‌همسران شهدا در دوران دفاع مقدس با ایمان و اعتقاد قوی خود نقش مهمی در آماده سازی رزمندگان ما برای جنگ داشتند و پس از جنگ هشت ساله هم بیش از هر فردی در جامعه همسران و مادران و خواهران شهدا، جانبازان، اسرا و ایثارگران متحمل فشارهای ناشی از تبعات جنگ برای اعضای خانواده خود می شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد:ملت ایران قطعا قدرشناس شهدای زن هستند و در آموزش و پرورش استان هم در عرصه تحقق تعلیم و تربیت دینی و اخلاقی با تکیه بر ارزش های اسلامی و با پشتوانه زنان فرهیخته فرهنگی اقدامات بسیارخوبی انجام‌شده که اجرای طرح هایی مانند شهیدپژوهی، راوی دانش آموز، روای معلم ، احیای دارالقرآن ها و برگزاری برنامه هایی مانند یادواره شهدا و مراسماتی از این دست را در راستای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس برگزار کردیم.
محمدجواد اورعی غلامی رییس اداره آموزش و پرورش ناحیه پنج مشهد برگزاری این مراسم را پاسخی به تاکید مقام‌معظم رهبری در گرامیداشت یاد و خاطره شهدا دانست و گفت: گرامیداشت شهدای زن و بیان خصایص اخلاقی و ویژگی های زندگی آن ها باید امروز در جامعه ما جدی گرفته شود ، امروز بیش از هر زمان دیگری به الگوگیری دانش آموزانمان از این زنده نگه دارندگان فرهنگ فاطمی نیاز داریم.
وی برگزاری این گونه برنامه ها را گوشه ای کوچک از اقداماتی دانست که باید در این مسیر موردتوجه قرار گیرد و در همین خصوص اظهار داشت: دوران طلایی دفاع مقدس و نقش زنان در خلق این حماسه هیچگاه نباید از خاطر و ذهن جامعه ما پاک شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار