خیابان ها و میادین شهرستان های استان اردبیل با نام شهدای زن مزین شد

اردبیل(پانا) - مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل خبر داد خیابان ها و میادین برخی شهرستان های استان با نام شهدای زن استان مزین شده است.

کد مطلب: ۱۱۶۷۵۰۴
لینک کوتاه کپی شد
خیابان ها و میادین شهرستان های استان اردبیل با نام شهدای زن مزین شد

به گزارش استانداری اردبیل، فریبا محمدلو، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل در یادواره بانوان شهید استان افزود: یکی از خیابان ها و میادین شهرستان های اصلاندوز، پارس آباد، خلخال، نیر، نمین و اردبیل به نام شهدای زن استان نامگذاری شده و این اقدام مقدمه ای برای نامگذاری سایر خیابان ها به نام مادران شهید است.

او بیان کرد: در راستای برگزاری کنگره شهدای زن که در استان ۱۷ نفر هستند، از یادمان شهدای زن در مدارس استان برای الگوسازی به جوانان و نوجوانان رونمایی شده است.

محمدلو برگزاری برنامه های فرهنگی از جمله ورک شاپ نقاشی و عکاسی، تولید کلیپ های فرهنگی، درختکاری و دیگر اقدامات هنری و ورزشی را از جمله برنامه های اجرا شده در راستای کنگره بزرگداشت شهدای زن استان و الگوسازی برای جوانان ذکر کرد.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل هدف از برگزاری کنگره و یادواره بانوان شهید را معرفی این الگوها به نوجوانان و جوانان ذکر کرد و افزود: معرفی زنان شهید باعث می شود جوانان از چهره های شاخص داخلی الگوبرداری کرده و در دام الگوهای بیگانه گرفتار نشوند.

محمدلو بیان کرد: ایثار و شهادت و رشادت جنسیت نمی شناسد و زنان ما با مقاومت، رشادت و ایثار توانستند کشور را به اقتدار برسانند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز در این یادواره به وجود ۱۷ شهید و ۱۸ جانباز زن در استان اشاره کرد و گفت: تکامل هستی بدون بانوان میسر نیست و ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار بدون مشارکت بانوان امکان پذیر نبود.

یاسر شاهی افزود: در طول تاریخ تمامی نهضت های موفق با همراهی زن به نتیجه رسیده و رشادت و ایثارگری مردان در میدان نبرد نتیجه تربیت مادران است.

در این یادواره که با تعداد معدودی در سالن ولایت برگزار شد، از فعالان فرهنگی، مولفان کتاب و عکاسان و فیلم سازان حوزه شهید و شهادت تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار