بانوان ایرانی در سایه انقلاب اسلامی پیشرفت کردند

اردبیل (پانا) - مشاور امور زنان و خانواده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: انقلاب اسلامی نقش مهمی در اعتلا و پیشرفت زنان ایرانی داشته است.

کد مطلب: ۱۴۱۱۵۸۶
لینک کوتاه کپی شد
بانوان ایرانی در سایه انقلاب اسلامی پیشرفت کردند

فخرالسادات نصیری ،مشاور امور زنان و خانواده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در همایش ملی « زن در یکصد سال اخیر» که در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد ، اظهارکرد:زن در نگاه اسلام، نقش زن و مادر بودن دارد.

وی به مقایسه شرایط زنان قبل و بعد از انقلاب اسلامی پرداخت و افزود: با مرور وقایع مختلف به‌راحتی می‌توان پی برد که جمهوری اسلامی در پیشرفت زن موثر بوده بطوریکه امروز زنان در سایه انقلاب اسلامی قله‌های علم و دانش و معرفت را فتح و از عوامل مؤثر عزت آفرینی، اقتدار و پیشرفت کشور در ابعاد و عرصه های مختلف هستند.

مشاور امور زنان و خانواده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: زنان ایرانی در کنار انجام وظیفه ذاتی خود، نقش مادری به این همه موفقیت دست یافته‌اند.

نصیری با بیان اینکه اغلب کشورها به این نتیجه رسیده‌اند که باید روی جمعیت زنان حساب ویژه‌ای باز کنند، گفت: باید از این ظرفیت، به نحو شایسته‌ای برای پیشرفت کشور بهره‌مند شویم.

وی ادامه داد: امروز به دنبال جریان انقلاب اسلامی شاهد افتخار آفرینی زنان در جامعه هستیم که اگر بخواهیم به صورت کمی به نقش زنان نگاه کنیم می‌توان به آمار بالای زنان در جمع اعضای هیات علمی یا دانشجویان و شاغلین اشاره کنیم.

مشاور امور زنان و خانواده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: اگر ازنظر کیفی به نقش زنان نگاه کنیم می‌توان دریافت ،که زنان به عنوان مادران و همسران جامعه در تعالی جامعه نقش اصلی را ایفا می کنند.

به گفته نصیری ، جامعه زنان باید از نظر موازین تربیتی به مقدار کافی به روز باشد و نظریه‌ها و رویکرد‌های تربیتی به روز ارائه و بسته‌ای تدوین کنیم که تربیت نسل‌ها با شرایط روز مبتنی بر اسلام باشد و اگر دختران امروز این وظیفه را بر دوش نگیرند، فردا دچار چالش‌ها خواهیم شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار