مدیركل امور زنان و خانواده:

آموزش حقوق ، در تربیت شهروندان قانونمند و مسئولیت پذیر مؤثر است

مدیركل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش گفت : ملتی كه به مطالعه و كسب آگاهی تن ندهد و هنر خوب شنیدن را نداشته باشد نمی تواند توفیق را رفیق راه خود كند.

کد مطلب: ۴۸۲۶۶۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، مهناز احمدی درجلسه افتتاحیه پنج طرح ملی امور بانوان كه در اداره كل آموزش و پرورش برگزار شد ، با تاكید بر دفاع درست و به دور از تعصب از جایگاه دختران و بانوان اظهاركرد : توانمندسازی زنان با رویكرد پیش گیری از فرسایش و ایجاد انگیزه در راس برنامه های آموزش و پرورش قرار دارد.

مدیركل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش برآموزش حقوقی وآگاهی بخشی به دانش آموزان برای ورود به جامعه اشاره و تصریح كرد: ملتی كه به مطالعه و كسب آگاهی تن ندهد و هنر خوب شنیدن را نداشته باشد نمی تواند توفیق را رفیق راه خود كند.
وی با اشاره به اجرای طرح های « بشری »، « مشكات» در سال های گذشته ، خاطرنشان كرد : آموزش حقوق و تكالیف اجتماعی، آسیب شناسی روانی- اجتماعی دختران ، دانش افزایی ، توانمند سازی زنان سرپرست خانوار فرهنگی و انسداد مبانی بی سوادی از از پروژه های اجرایی در سال جاری است.
احمدی با بیان این نكته كه جهل و بی سوادی اساس همه مشكلات در جامعه است ، افزود : اگر دانش آموزان با آسیب های اجتماعی آشنایی داشته باشند می توانند بحران های مختلف زندگی را پشت سر بگذارند.
وی طرح آموزش حقوق رادر تربیت شهروندانی قانونمند و مسئولیت پذیرمؤثر دانستند، افزود: احقاق حقوق فردی و اجتماعی با تكالیف فردی و اجتماعی افراد رابطه مستقیم داشته و هیچ شهروندی نمی تواند مدعی احقاق حق خویش باشد اما نسبت به مسئولیت و تكلیف خود در جامعه بی تفاوت باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار