رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان :

کمبود نیروی متخصص داروساز در بیمارستان ها و داروخانه های هرمزگان

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در همایش غذا و دارو دانشگاههای کلان منطقه پنج کشور در استان بوشهر گفت: با حمایتها و پشتیبانی های دولت تدبیر و امید اقدامات زیادی در زمینه بهبود وضعیت دارو در کشور انجام گرفت اما به نظر می رسد در حوزه تجهیزات مصرفی باید ساماندهی بیشتری انجام شود.

کد مطلب: ۴۸۱۵۷۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از هرمزگان ، محمد شکاری افزود: در زمینه واردات و صادرات، کالاهای سلامت محور نقش ویژه ای دارند و هنوز علی رغم تمام پیشرفتهایی که دراین خصوص داشته ایم ، کمبودها و مشکلاتی وجود دارد.



رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان یکی از چالشهای پیش روی این استان را باتوجه به حجم زیاد ورود کار و استراتژیک بودن منطقه از نظرواردات و صادرات را کمبود نیروی انسانی متخصص و غیر متخصص در معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگانعنوان کرد و افزود : از دیگر مشکلات در زمینه دارو در استانهرمزگان، کمبود نیروی متخصص داروساز در بیمارستان ها وداروخانه ها است.


قائم مقام وزیر بهداشت و درمان در استان تصریح کرد: باید مصرف داروهای شایع در بیماری های مزمن مورد مطالعات دارویی قرار گیرد.


وی خواستار همکاری هرچه بیشتر معاونت تحقیقات و فن آوری دانشگاه های کشور با سازمان غذا و دارو در اجرای پروژه های تحقیقات دارویی شد.


رییس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان تاکید کرد: ضروریست تا آزمایشگاه های موجود در مبادی ورودی گمرکی و مناطق آزاد به آنالیزورهای پیشرفتهمجهز شوند تا در رابطه با ورود مواد اولیه وارداتی و همچنین کالاهای سلامت محور نظیر: داروها، مکمل ها و مواد آرایشی و بهداشتی نظارت و دقت بیشتریصورت گیرد.


وی در پایان سخنرانی خود در این همایش به درصد نسبتا بالای استفاده از سموم در محصولات کشاورزی استان های هرمزگان، بوشهر و مناطقی از استانفارس اشاره کرد و گفت : لازم است این موضوع توسط سازمان جهاد کشاورزی بطور جدی پیگیری شود تا سلامت مردم به خطر نیفتد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار