شهردار اردبیل:

شهرداری اردبیل و موزه تاریخ علوم اردبیل همکاری می‌کنند

شهردار اردبیل از همکاری شهرداری اردبیل و دانشگاه محقق اردبیلی در زمینه موزه تاریخ علوم اردبیل خبرداد.

کد مطلب: ۴۷۴۶۸۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، حمید لطف‌اللهیان در بازدید از موزه تاریخ علوم اردبیل با بیان اینکه ایجاد این موزه حرکتی ارزشمند است، گفت: چنین موزه‌ای برای شهر اردبیل لازم و ضروری است.

وی با بیان اینکه موزه تاریخ علوم اردبیل را می‌توان در سطح شهر گسترش داد، افزود: با استقرار این موزه در سطح شهر، گردشگران و مردم عادی نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

لطف‌اللهیان تصاویر موجود در این موزه را حاکی از گذشته و افتخارات شهر اردبیل دانست و تصریح کرد: تصاویر و تجهیزات موجود در این موزه قابل ارائه به عموم مردم و حتی مسافران است.

شهردار اردبیل از احیای ساختمان قدیمی شهرداری اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در حال برگرداندن ساختمان قدیمی شهرداری اردبیل به شکل سنتی و تبدیل آن به موزه شهر(شهرداری) اردبیل هستیم.

وی با بیان اینکه در موزه شهر(شهرداری) اردبیل یک پروسه حداقل 80 ساله از شهر اردبیل به نمایش گذاشته خواهد شد، گفت: یک سری تجهیزات مختص شهرداری نیز در این موزه در معرض نمایش قرار خواهد گرفت.

لطف‌اللهیان از آمادگی شهرداری اردبیل جهت همکاری با موزه تاریخ علوم اردبیل خبر داد و افزود: با توجه به اینکه دانشگاه در هویت و پیشینه شهر همراه شهرداری بوده و است، شهرداری اردبیل و دانشگاه محقق اردبیلی می‌توانند بصورت مشترک همکاری‌های لازم را در خصوص این دو موزه داشته باشند.

شهردار اردبیل همچنین با اشاره به استارت ایجاد باغ‌موزه مفاخر استان، تصریح کرد: تندیس و سردیس مفاخر علمی، فرهنگی، مذهبی و هنری که در باغ‌موزه مفاخر استان ،در اطراف تپه نادری اردبیل ،در حال ساخت است ،به نمایش عموم گذاشته خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار