مراسم نمادین هفته احسان و نیکوکاری در محلات برگزار شد

مراسم هفته احسان و نیکوکاری، صبح امروز با حضور جمعی از مسئولان شهرستان محلات به صورت نمادین در مدرسه دخترانه امام صادق(ع) محلات برگزار شد.

کد مطلب: ۴۷۰۹۲۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا استان مرکزی، امام جمعه محلات در این مراسم با اشاره به توصیه های مهم خداوند در قرآن کریم مبنی بر پرداخت صدقه به نیازمندان اظهارداشت: خداوند متعال همواره مردم را در قرآن به پرداخت صدقه و کمک به نیازمندان سفارش کرده است.

حجت الاسلام مهدی ربانی افزود: انسان برای پرداخت زکات و کمک به مستمندان باید قصد قربت داشته باشد و این کار را تنها به خاطر نزدیکی به خداوند انجام دهد که در احادیث نیز به صورت مکرر به آن اشاره شده است.

وی با بیان حدیثی از امام رضا(ع) بیان کرد: اگر شخصی نماز به پا دارد، اما به مستمندان در حد توان خود کمک نکند نمازش مورد قبول نیست و اگر شخصی به نیازمندان کمک کند، اما نماز نخواند کمکش مورد قبول درگاه الهی نخواهد بود و این دو موضوع همواره در کنار یکدیگر قرار دارند.

امام جمعه شهر محلات ادامه داد: در جامعه ایران افرادی وجود دارند که به دلایل گوناگون توانایی خرید و تهیه وسایل مناسب در آستانه سال جدید را ندارند که افراد توانمندتر باید در حد بضاعت خود به آنها کمک کنند.

حجت الاسلام ربانی خطاب به دانش آموزان گفت: پرداخت صدقه از سوی دانش آموزان در این روز و روزهای دیگر ذخیره ای برای آخرت شما خواهد بود که خداوند آن را به حسابتان منظور می کند و پاداش آن را در روز آخرت به شما عنایت خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار