کنفرانس ملی بازاندیشی و آینده نگری در نظام آموزش و یادگیری ایران

این کنفرانس دوروزه شش میزگرد تخصصی با حضور صاحبنظران داخلی و بین المللی برگزار شد و بیانیه پایانی نیز در 17 ماده ارائه شد.

کد مطلب: ۴۶۸۹۶۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهر تهران،کنفرانس ملی بازاندیشی و آینده نگری در نظام آموزش و یادگیری ایران با حضور دكتر فانی وزیر آموزش و پرورش، دكتر نصیری قیداری سرپرست کمیسیون ملی یونسکو و دكتر حسینی قائم مقام وزیرکار، تعاون و رفاه اجتماعی و مهندس حسینی معاون آموزش متوسطه شهر تهران در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش در روزهای سوم و چهارم اسفند برگزار شدد.

این کنفرانس در چهار محور اصلی فناوری‌های جدید و توسعه فضاها، محتوا و عاملان آموزشی، پیوند میان آموزش، یادگیری و جهان کار، آموزش شهروندی در جوامع یادگیرنده و آینده‌نگری در آموزش و یادگیری برگزار شد. در این کنفرانس دوروزه شش میزگرد تخصصی با حضور صاحبنظران داخلی و بین المللی برگزار شد و بیانیه پایانی نیز در 17 ماده ارائه شد.

حسینی معاون آموزش متوسطه اداره كل آموزش و پرورش شهر تهران در این كنفرانس به تبیین مولفه های اصلی هوشمندسازی در شهرتهران پرداخت و تجارب شهر تهران در حوزه هوشمندسازی طی ده سال گذشته را برای حاضران برشمرد.

سرپرست کمیسیون ملی یونسکو در مراسم افتتاحیه ظرفیت سازی نظام آموزشی ایران با توجه به تحولات رایج اجتماعی، اقتصادی و فناوری، کمک به تقویت ساز و کارهای مورد نیاز برای ارتقای آینده نگری و پایداری در سیاست‌های کلان آموزشی و ترویج رویکرد بین بخشی و بین نهادی در سیاست‌های آموزشی را از اهداف برگزاری این کنفرانس اعلام کرد.

وی افزود: «ایجاد ارتباط بین یونسکو و سازمان‌های دولتی و غیردولتی ایران که در زمینه‌های آموزشی، تربیتی، علمی، فرهنگی و ارتباطات فعالیت دارند، تسهیل و توسعه ارتباط با کمیسیون‌های ملی یونسکو در کشورهای دیگر و به ویژه کشورهای منطقه به منظور همکاری در اجرای برنامه‌ها و انجام مطالعات مشترک از وظایف کمیسیون ملی یونسکو در ایران است و برگزاری کنفرانس ملی باز اندیشی و آینده نگری در نظام آموزش و یادگیری ایران در همین راستا است.»

نصیری همچنین بیان داشت: «کمیسیون ملی یونسکو تجارب جهانی در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و مصوبات سازمان یونسکو را در کارگروه های خود به بحث و تبادل و نظر گذاشته، برای اجرای آن‌ها با رعایت مقتضیات بومی با دستگاه های اجرایی کشور هماهنگی می‌کند.»

ایشان برگزاری این کنفرانس را پیشنهاد کمیسیون ملی یونسکو به سازمان یونسکو دانست و اذعان داشت :كه این موضوع نشان دهنده نقش فعال کمیسیون ملی یونسکو در ایجاد تعامل دستگاه هایی اجرایی کشور با سازمان جهانی یونسکو، انتقال نظرات جمهوری اسلامی ایران به این سازمان و همچنین اجرایی کردن مصوبات این سازمان در کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار