معاون امور شهرداری های سازمان همیاری شهرداری ها و دهیاری های کشور:

لایحه مدیریت شهری تقدیم دولت شده است

معاون امور شهرداری های سازمان همیاری شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: لایحه مدیریت شهری سال گذشته به امضاء وزیر کشور رسیده و تقدیم دولت شده است.

کد مطلب: ۴۵۶۱۵۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا استان مرکزی، علی نوذرپور در اولین همایش مدیران عامل سازمان های همیاری شهرداری های کشور در سالن غدیر استانداری مرکزی، افزود: در این لایحه پیشنهاد شده بسیاری از فعالیت هایی که توسط دولت انجام می شد به شهرداری ها واگذار شود که این لایحه هنوز در دست بررسی است.

وی ادامه داد: تا زمان تصویب لایحه مدیریت شهری با یک ناهماهنگی بین شهرداری ها و واحدهای شهرستانی که وظیفه خدمات شهری را بر عهده دارند مواجه خواهیم شد و دولت باید برای این امر اقداماتی را انجام دهد.

معاون امور شهرداری های سازمان همیاری شهرداری ها و دهیاری های کشور اظهار داشت: سیر برنامه ریزی و مدیریتی کشور به گونه ای است که با دولتی حجیم و متمرکز مواجه هستیم.

نوذرپور بیان کرد: در قانون اساسی دیده شده که امور محلی توسط مدیران محلی انجام شود، اما هنوز به این نقطه ترسیم شده نرسیده ایم.

وی ابراز داشت: دولت تدبیر و امید این نگاه را پذیرفته و در این راستا باید از ظرفیت هایی این بخش که در قانون اساسی آمده، به نحو احسن استفاده کنیم.

معاون امور شهرداری های سازمان همیاری شهرداری ها و دهیاری های کشور اضافه کرد: وزارت کشور در دوره جدید چند سند مهم و اساسی تحت عنوان سندهای آسیب شناسی مدیریت شهری را تقدیم دولت کرده است.

نوذرپور گفت: این اسناد دارای 7 محور است که 4 محور آن به تصویب دولت رسیده است.

وی افزود: ظرفیت های مهمی در این اسناد وجود دارد و لازم است مدیران شهرداری ها و اعضای شوراهای اسلامی این اسناد را با دقت مطالعه کنند.

معاون امور شهرداری های سازمان همیاری شهرداری ها و دهیاری های کشور ادامه داد: ارتباط سازمان همیاری ها با شهرداری ها خیلی قوی و محکم نیست که این موضوع مهم باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

نوذرپور اظهار داشت: سازمان همیاری شهرداری های کشور هم اکنون دارای سرمایه و امکانات قابل توجهی است که این موضوع یک ظرفیت برای مدیریت شهری است.

وی بیان کرد: 15 سال از اساسنامه اصلاحی سازمان همیاری ها می گذرد و در شرایط جدید و تغییر و تحولات که در مدیریت شهری صورت گرفته، موضوع بازنگری در این اساسنامه امری ضروری است که در این بازنگری باید رویکرد نزدیک شهرداری ها با سازمان همیاری ها مورد توجه قرار گیرد.

معاون امور شهرداری های سازمان همیاری شهرداری ها و دهیاری های کشور ابراز داشت: بودجه عمرانی شهرداری ها در 4 سال گذشته در مقایسه با بودجه عمرانی کشور از نسبت 40 به 70 درصد رسیده که این این آمار بیانگر آن است که در حوزه مدیریت شهری پیشرفت های قابل توجهی صورت گرفته است.

نوذرپور اضافه کرد: دولت توجه ویژه ای به بحث مدیریت شهری از جمله مدیریت حمل و نقل عمومی دارد و تاکنون قطار شهری در استان های اصفهان، شیراز و تبریز به بهره برداری رسیده و در برنامه است که این قطار در سایر کلانشهرها نیز ایجاد شود.

وی گفت: در بحث اتوبوسرانی نیز تلاش شده از ظرفیت های وزارت نفت استفاده شود و امید است در این بخش نیز با توفیقات چشمگیری همراه باشیم.

معاون امور شهرداری های سازمان همیاری شهرداری ها و دهیاری های کشور افزود: 90 هزار تاکسی جدید وارد ناوگان حمل و نقل شهرهای کشور و جایگزین خودروهای فرسوده و مستهلک می شود که این اقدام در کاهش آلاینده های هوا نقش مؤثری دارد.

نوذرپور ابراز داشت: کارهای مقدماتی واگذاری این تعداد تاکسی انجام شده و در دهه مبارک فجر عملیاتی می شود.

وی اضافه کرد: تسهیلات در نظر گرفته شده برای واگذاری هر یک از این تاکسی ها به متقاضیان 200 میلیون ریال است و کارمزد آن نیز 16 درصد در نظر گرفته شده است.

معاون امور شهرداری های سازمان همیاری شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: همایش مدیران عامل سازمان های همیاری شهرداری های کشور برای اولین بار در استان مرکزی برگزار می شود و تا نشست بعدی که در یکی دیگر از استان های کشور برگزار شود، این استان مسئولیت دبیرخانه این همایش را برعهده دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار