مؤسسات برگزیده چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و عترت معرفی شدند

موسسات جامعه القرآن استان اصفهان، امیرالمومنین(ع) کاشان و نسیم وحی خلخال در رده های اول تا سوم قرار گرفتند.

کد مطلب: ۴۵۴۲۸۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا؛ به نقل از دفتر آموزش و توسعه مشارکت ها معاونت قرآن و عترت، موسسات برتر و نیز موسسات برگزیده در حوزه های تخصصی در چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و عترت مشخص شدند.

شاخص‌های انتخاب مؤسسات برگزیده در چهاردهمین آزمون سراسری قران و عترت عبارتند از:نسبت تعداد قبولی‌های مؤسسه به کل آمار قبول‌شدگان در آزمون، نسبت تعداد شرکت‌کنندگان مؤسسه به کل آمار شرکت کنندگان در آزمون و نسبت تعداد قبولی مؤسسه به تعداد شرکت‌کنندگان مؤسسه بوده است. همچنین تبصره هایی نیز علاوه بر شاخص های عنوان شده برای برگزیدن موسسات برتر در نظر گرفته شده است:

تبصره یک؛ در این ارزیابی مجموع عملکرد مؤسسات در تمامی رشته‌ها لحاظ شده است.تبصره دوم: در این ارزیابی، سطح عملکرد کیفی آموزشی مؤسسات از درجه اهمیت بیشتری برخوردار بوده است که به همین جهت شاخص سوم از ضریب بیشتری نسبت به سایر شاخص‌ها برخوردار بوده است و نیز سومین تبصره در چهاردهمین آزمون سراسری قران و عترت: در این ارزیابی، برای عملکرد مؤسسات در رشته حفظ کل قرآن ضریب و اهمیت ویژه‌ای نسبت به سایر رشته‌های آزمون سراسری در نظر گرفته شده است.

نخستین موسسه برتر در چهاردهمین آزمون سراسری قران و عترت، جامعه القرآن استان اصفهان است.که موسسات امیرالمومنین(ع) کاشان، نسیم وحی خلخال و نیز مکتب القرآن بادرود در رده های دوم تا چهارم قرار دارند. موسسات کربلایی کاظم قم، مهد قرآن استان یزد و نیز مهاد دین و دانش در ردیف های پنجم تا هفتم قرار می گیرند. همچنین سه موسسه آخری که جزو ده موسسه برتر هستند به ترتیب موسسات فجر رفسنجان،انجمن قرآن و نهج البلاغه آبدانان و مجمع قاریان و حافظان هلال آران و بیدگل معرفی شده اند. موسسات نورالانوار شادگان، قرآن و نهج البلاغه قم، حافظان وحی کاشان و جامعه القرآن الکریم تهران در رده های یازدهم تا چهارهم موسسات برتر چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و عترت جای دارند.

موسسات برگزیده در حوزه های تخصصی نیز با ارزیابی صورت گرفته در هر یک از حوزه های آموزشی موردبررسی قرار گرفت و موسسات برگزیده به شرح زیر انتخاب شدند:

موسسات برگزیده در حوزه آموزش تدبر در قرآن:موسسه تدبر در قرآن و سیره مشهد، قرآن و عترت آذرشهر و نور مبین اردبیل معرفی شدند. همچنین در حوزه آموزش مفاهیم قرآن: موسسات برگزیده عبارتند از؛ مکتب القرآن نطنز، نورالانوار شادگان و انجمن قرآن و نهج البلاغه آبدانان هستند.

موسسات امیرالمومنین(ع) کاشان، سیدالشهدا(ع) کرمان و جامعه بیت الزهرا(س) آران و بیدگل سه موسسه برگزیده درحوزه آموزش نهج البلاغه هستند.

بر اساس این گزارش برترین های حوزه آموزش حفظ قرآن شامل موسسات: جامعه القرآن استان اصفهان، کربلایی کاظم قم و نیز مهد قرآن استان یزد می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار