معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با پانا:

مشارکت مالی اولیاء در هوشمندسازی مدارس اجباری نیست

خبرگزاری پانا: معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه خانواده ها می توانند به طور اختیاری در بحث هوشمند سازی به مدارس کمک کنند تا هر چه زودتر امکانات آموزشی بهتری در اختیار فرزندانشان قرار گیرد گفت: آموزش و پرورش به هیچ عنوان خانواده دانش آموز را در هیچ زمینه ای مجبور به مشارکت های مالی نمی کند.

کد مطلب: ۴۵۰۹۹
لینک کوتاه کپی شد

فاطمه قربان در گفت وگو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا و با اشاره به مشارکت مالی خانواده های دانش‌آموزان در بحث هوشمندسازی مدارس، اظهار کرد: آموزش و پرورش به هیچ عنوان خانواده دانش آموز را در هیچ زمینه ای مجبور به مشارکت های مالی نمی کند.


وی افزود: این اجبار نه تنها در بحث های مالی وجود ندارد، بلکه در مشارکت های فکری و همراهی و همدلی اولیای دانش آموزان با مدرسه نیز هیچ اجباری نیست.


معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: مشارکت های اولیای دانش آموزان در امور و برنامه های مدرسه در جهت ارتقای علمی و تحصیلی دانش آموزان بسیار مفید و مثمر ثمر خواهد بود.


قربان با بیان اینکه نخستین نهاد تربیتی، خانواده است، اظهار کرد: مهم ترین دستگاه و نهاد تعلیم و تربیت در هر کشوری، آموزش و پرورش است و لذا لازمه اینکه آموزش و پرورش بتواند خدمات ارزنده و شایسته تری در جهت دانش افزایی و به روز رسانی علم دانش آموزان ارائه دهد، مشارکت مردم و خانواده ها است.

وی افزود: اگر اولیای دانش آموزان با مدرسه همراهی کنند، طرح ها و برنامه های درنظر گرفته شده برای رشد فرزندانشان به سرعت پیش خواهد رفت. این مشارکت ها صرفا مادی نیست، اولیا می توانند با حضور در مدرسه و با ارائه فکر و ایده های نو، آموزش و پرورش را یاری کنند.

قربان با بیان اینکه هوشمند سازی مدارس به ارتقای کیفیت یادگیری در دانش آموزان کمک می کند، خاطرنشان کرد: بسیاری از دانش آموزان در منازل از امکانات رایانه و فناوری های نوین بهره مند هستند، اما بعضا در جهت ارتقای علم استفاده بهینه ای ندارند.


وی اضافه کرد: با ورود فناوری های نوین به مدارس، دانش آموزان با نحوه استفاده صحیح از این امکانات هوشمند، آشنا می شوند.


معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش تاکید کرد: خانواده ها می توانند به طور اختیاری در بحث هوشمند سازی به مدارس کمک کنند تا هر چه زودتر امکانات آموزشی بهتری در اختیار فرزندانشان قرار گیرد.

قربان در پایان تصریح کرد: اگر در جایی مشاهده شد که به طور اجباری از والدین پول دریافت می شود، اطلاع داده شود تا موضوع مورد پیگیری قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار