کشف 350 قطعه مرغابی صحرایی از شکارچیان غیرمجاز فریدونکنار

فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار از اجرای طرح مشترک مقابله با شکارچیان غیرمجاز و کشف بیش از 350 قطعه مرغابی صحرایی خبر داد.

کد مطلب: ۴۴۸۴۱۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا-مازندران، سرهنگ مهدی نریمانی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای مقابله با شکارچیان غیرمجاز در تالاب فریدونکنار زیست گاه پرندگان مهاجر که در فصل پاییز و زمستان به این تالاب کوچ می کنند،طرح مشترک برخورد با شکارچیان غیرمجاز با همکاری ماموران محیط زیست شهرستان به مرحله اجرا در آمد.

وی تصریح کرد: ماموران انتظامی کلانتری مرکزی این فرماندهی با همکاری ماموران اداره محیط زیست در این طرح ضمن برخورد و دستگیری سه متخلف شکار و صید غیرمجاز پرندگان موفق به کشف 158 قطعه مرغابی صحرایی و 192 قطعه پرنده ی صحرایی شکار شده غیر مجاز شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار با اشاره به توقیف یک دستگاه خودروی متهمان از تشکیل پرونده قضائی و معرفی این افراد به مراجع ذی صلاح خبر داد و گفت: در این راستا، هفت دام بزرگ که برای شکار غیر مجاز پرندگان مهاجر در تالاب پهن شده بود، جمع آوری و منهدام شد.

تالاب فریدونکنار از مهمترین تالاب های کشور است که به عنوان یکی از غنی ترین اکوسیستم های تالابی کشور زیستگاه پرندگان نادری چون درنای سیبری است و همه ساله در فصل پاییز و زمستان میزبان پرندگان مهاجر و صحرایی شامل مرغابی،قو،غازهای وحشی،حواصیل، شاهین،عقاب و... است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار