برگزاری همایش پیام منشور روحانیت امام خمینی(ره) در شهرستان ری

امام جمعه شهرری با بیان اینکه امروز رهبری جامعه اسلامی با روحانیت است، تصریح کرد: مردم از روحانیت فقط پاکی، خلوص و خدمت را انتظار دارند، چرا که دین خود را از روحانیت می گیرند.

کد مطلب: ۴۴۶۹۰۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از شهرستانهای استان تهران، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی در همایش پیام منشور روحانیت امام خمینی(ره) با بیان اینکه حتی کوچکترین ناپاکی و فساد نباید در روحانیت رخنه کرده و وجاهت آن را از بین ببرد، افزود: آسیب های اجتماعی متوجه روحانیت است و باید در این زمینه پاسخگو بوده و مسئولانه عمل کند.
وی با بیان اینکه خدمات متقابل روحانیت و انقلاب نیازمند بررسی و مطالعه بیشتر و بهتری است ، گفت: عزت امروز روحانیت و فرصتی که برای خدمت و ترویج معارف اسلامی در اختیار دارد مدیون انقلاب اسلامی است.
شاهچراغی ادامه داد: روحانیت باید از فرصت انقلاب اسلامی و امکاناتی که به برکت آن در اختیار گرفته، استفاده کرده و معارف اسلامی را در ایران و سراسر جهان تبیین و تبلیغ کند.
وی تصریح کرد: شکرانه عزت روحانیت در انقلاب اسلامی این است که نسبت به مسائل کشور بی تفاوت نباشد و در همه صحنه هایی که لازم است روحانیت در صحنه وحتی پیشرو باشد همانگونه که تاکنون اینطور بوده است حضور داشته باشد.
شاهچراغی با بیان اینکه در زمان طاغوت حتی حضور یک ساعته در رسانه های سراسری یکی از آرزوهای روحانیون دلسوز و مبلغ بود افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی، اسلام و روحانیت مبلغ آن در هزار نقطه از بیش از صدها کشور دنیا جایگاه مذهبی، تبلیغی و آموزشی دارد و مشغول ترویج معارف اسلامی و دینی است.
وی با بیان اینکه روحانیت منتی بر سر انقلاب اسلامی ندارد ،افزود: البته پیروزی انقلاب اسلامی با تلاش روحانیت و در راس آنان امام خمینی(ره) و پشتیبانی مردم انقلابی حاصل شد و اولین گروهی که ندای حق طلبی و ضد طاغوتی حضرت امام(ره) را شنید و در مسیر آن حرکت کرد روحانیت مبارز و آزاد اندیش بود.
شاهچراغی گفت: در زمانی که امکانات امروز مثل تلویزیون، رادیو و سایر رسانه ها الکترونیک امروزی وجود نداشت روحانیت با سختی ها زیاد و خطرات زیاد پیام انقلاب امام(ره) را به دورترین نقاط کشور برد و زمینه ساز بیداری مردم در برابر رژیم پهلوی شد.
شایان ذکر است، همایش پیام منشور روحانیت امام خمینی(ره) با حضور ائمه جمعه، جماعات و جمعی از طلاب شهرستان ری در مسجد ارشاد شهرری با هدف بازخوانی و نگرش مجدد به منشور روحانیت حضرت امام(ره) برگزار شد.

/خبرنگار: اشواق رباع/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار