همزمان با همایش ملی آموزش ابتدایی:

رونمایی از سند هویتی وسجلی پرفسور شکوهی در خوسف

در محفل شب شعر شکوه خیال که به مناسبت بزرگداشت و تجلیل از مقام دکتر غلامحسین شکوهی اولین وزیر آموزش وپرورش جمهوری اسلامی ایران و پدر علم تعلیم و تربیت نوین ایران در زادگاهش شهر خوسف برگزار شد از سند هویتی و سجلی این چهره ماندگار رونمایی شد

کد مطلب: ۴۴۱۹۲۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگارپانا از خراسان جنوبی شنبه شب در محفل شب شعر شکوه خیال که به مناسبت بزرگداشت و تجلیل از مقام دکتر غلامحسین شکوهی اولین وزیر آموزش وپرورش جمهوری اسلامی ایران و پدر علم تعلیم و تربیت نوین ایران در زادگاهش شهر خوسف برگزار شد از سند هویتی و سجلی این چهره ماندگار رونمایی شد.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی در این مراسم با اشاره به فعالیت های سازمان ثبت احوال گفت : سازمان ثبت احوال کشور به عنوان یک دستگاه حاکمیتی، علاوه بر در اختیار داشتن اطلاعات اسناد سجلی و مرجع صدور مدارک هویتی، رسالت تولید و انتشار آمارهای حیاتی و اطلاعات جمعیتی کشور را نیز بر عهده دارد که علاوه بر ثبت وقایع 4 گانه حیاتی ، به منظور بزرگداشت و یاد بزرگان ،علماء و دانشمندان سند هویتی اینگونه افراد را انجام می دهد.

پور حسین پرده برداری از سند هویتی دکتر گنجی، علامه فرزان و دکتر شکوهی و... را در استان خراسان یکی از فعالیت های فرهنگی ثبت احوال استان ذکر کرد.

فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش خوسف نیز در این مراسم با اشاره به سابقه فر هنگی ، تاریخی ، هنری ، ظرفیت های کشاورزی ، اقتصادی ، معدنی و.... شهرستان خوسف گفت: خوسف سرزمین فرهنگ و ادب و زادگاه بزرگانی چون ابن حسام ، خاندان عبادی،دکتر شکوهی و ... است که اولین دبستانی که دکتر شکوهی در آن درس می خوانده در سال 1299 تاسیس شده و حتی 7 سال قبل از آن مدرسه ای مردمی دایر بوده است ، شهرستان خوسف دارای 3924 دانش آموز است که با توجه به وسعت و پراکندگی جمعیت شهرستان (سومین شهرستان وسیع استان) در هر4 کیلومتر مربع یک دانش آموز مشغول به تحصیل است.

مهدی فرجامی فرد افزود:71 درصد دانش آموزان این شهرستان در 153کلاس درس مدارس ابتدایی درس می خوانند که 57 درصد آنها در کلاس های چند پایه می باشند.

وی همچنین خواستار تسهیل دستورالعمل های آموزش و پرورش در مناطق کمتر توسعه یافته همچون شهرستان خوسف شد تا باعث افزایش راندمان تحصیلی دانش آموزان این مناطق محروم شود.

* رونمایی از سرود منطقه ای شهرستان و اجرای آن ، اجرای شعر دانش آموزی (تقدیم به دکتر شکوهی)، اجرای شعر خوانی توسط دانش آموز رحیمی ، استاد ناقوس ، جمعی از شاعران استان ، شهرستان و شاگردان استاد شکوهی ، اجرای موسیقی سنتی (به یاد دکتر شکوهی) نیز از جمله دیگر برنامه های این مراسم بود.

در این مراسم چهره هایی چون مهندس دیمه ور (معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش) دکتر ادهم (دبیر کل عالی شورای آموزش و پرورش) ، دکتر صافی (رئیس کانون بازنشستگان آموزش و پرورش )، خانواده دکتر شکوهی و.... حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار