نبود امنیت اقتصادی و اجتماعی موجب مهاجرت نخبگان می شود

رییس دانشگاه مازندران گفت: نبود امنیت اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و اخلاقی موجب می شود كه نخبگان ما به خارج از كشور مهاجرت کنند.

کد مطلب: ۴۳۳۹۳۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا-مازندران، سید خلاق میرنیا در آیین بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه مازندران، با اشاره به اینكه در دانشگاه به دنبال هیچ موقعیتی نبوده و تنها خواستار اجرایی شدن قانون هستیم، افزود: دانشگاه می بایست در كاركرد اصلی خودش فعال شود و چنانچه هرگونه مانع، اختلاف و یا اشكالی جلوی پیشرفت و پیشبرد كاركرد اصلی دانشگاه را بگیرد مطمئن باشید با دیوار سختی روبرو خواهد شد.

رییس دانشگاه مازندران كاركرد اصلی دانشگاه را دو قطب آموزش و پژوهش عنوان كرد و گفت: دانشجو موظف است در دانشگاه درس بخواند، استاد هم موظف است به دانشجو درس بدهد، اگر استادی در دانشگاهی كه مدیریت آن برعهده ی من است به مسایلی به غیر از مسایل درسی بپردازد مطمئن باشید جایش در این دانشگاه نیست و اگر دانشجویی در دانشگاه به رسالت اصلی خویش كه همان درس خواندن است بها ندهد شك نداشته باشید كه او نیز جایش در دانشگاه نخواهد بود.

میرنیا در بخش دیگری از سخنانش با اذعان به این مطلب كه دانشگاه را سنگر نظام دیدم، خاطرنشان كرد: دانشگاه باید به سلاح علم مجهز شود و امروز این سلاح علم است كه در دنیا كارساز است و دشمن با اسلحه ی علم دارد ما را به عقب می راند و با سر و صدا و هوچی گری ها ما را از مسایل اصلی مان غافل می سازد كه ما می بایست حواس مان باشد كه سرگرم بازی های آنها نشویم و در میدان آنها بازی نكنیم.

رییس دانشگاه مازندران سپس به مهاجرت سالیانه ی تعداد كثیری از نخبگان دانشگاهی به خارج از كشور اشاره و تاكید نمود: نبود امنیت اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و اخلاقی موجب می شود كه نخبگان اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و اخلاقی ما به خارج از كشور مهاجرت نمایند.

وی خطاب به مسئولان دانشگاهی گفت: جلسات آزاداندیشی و بحث های مناظره ای علمی و اخلاقی را مجددا در دانشگاه احیا كنید و فضایی را طراحی نمایید تا دانشجویان در جوی آرام و مناسب، به بحث و تبادل نظر بپردازند.

میرنیا در پایان سخنانش با تاكید مجدد بر آموزش و پژوهش به عنوان دو بال اصلی دانشگاه، انجام فعالیت های سیاسی را از مسایل فرعی دانشگاه بیان كرد و خطاب به دانشجویان افزود: دانشجو باید قدرت تجزیه و تحلیل مسایل سیاسی را داشته باشد نه اینكه دنباله روی مسایل سیاسی احزاب باشد. دانشگاه را با احزاب سیاسی اشتباه نگیرید. ما با تشكل های مختلف و چند صدایی مشكلی نداریم اما این چند صدایی ها نباید به مرز توهین و تضییع حقوق دیگران بیانجامد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار