نمایندۀ مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی :

زمین های کشاورزی پاکدشت از آب کانال مادر شهرک یبر سیراب می شوند

نمایندۀ مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی از آغاز انتقال آب کانال مادر به زمین های کشاورزی پاکدشت خبر داد.

کد مطلب: ۴۳۲۴۳۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از شهرستان های استان تهران، فرهاد بشیری، نمایندۀ مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی، از آغاز طرح بهره برداری از آب کانال مادر واقع در شهرک یبر به منظور استفاده کشاورزان روستاهای مختلف شهرستان خبر داد و گفت: بیش از سی سال است که این کانال ها در پاکدشت وجود دارند اما قسمت اعظم آب آنها به دشت ورامین اختصاص می یافت لذا با پیگیری های انجام شده لوله گذاریجهت بهره برداری از این حجم خوب آبی انجام شد تا به مصارف کشاورزی اختصاص خواهد یابد.

وی در ادامه گفت:توسعه و اجرای طرح های آبی در افزایش استاندارد و سطح زندگی مردم مهم است و امروزه سیاستها و راهبردهای مرتبط با آب ،چه در بخش شرب و چه در بخش کشاورزی از اهمیت اساسی برخوردار است و عدالت در توزیع آب به نوعی به دغذغه مسئولان تبدیل شده است .

بشیری به وجود کانال های روباز آب در شرستان پاکدشت اشاره کرد و افزود به منظور احقاق حق مردم پاکدشت و به خصوص کشاورزان با لوله گذاری انجام شده سهم اعظمی از حجم آب این کانال به مصرف کشاورزی زمینهای پاکدشت اختصاص خواهد یافت.

این نماینده سهم 93 درصدی مصرف آب در بخش کشاورزی را غیر منطقی دانست و گفت :تنها با فرهنگسازی و ارائه تسهیلات پشتیبانی وترویج آموزش روش های نوین است که میتوان این رقم را کاهش داد.

وی همچنین به افزایش شبکه آب‌رسانی شهر شریف آباد به طول دو هزار و ٤٢٥ متر اشاره کرد وگفت: با این اقدام آب‌رسانی به شهرک‌های مسکونی نوساز و دسترسی ساکنین این مناطق به آب شرب بهداشتی تسهیل شد

/خبرنگار: سیما قربانی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار