سه بانک ایرانی با بیمه «ساچه» ایتالیا تفاهم نامه همکاری امضا کردند

تفاهم نامه همکاری بیمه خطوط اعتباری کوتاه مدت بین شرکت بیمه «ساچه» ایتالیا و سه بانک ایرانی پارسیان، پاسارگاد و سامان امضاء شد.

کد مطلب: ۴۳۱۰۶۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از روابط­ عمومی بانک مرکزی، در نشست هیات اقتصادی ایتالیایی با مقام های بانک مرکزی و نیز مسئولان بانک های کشورمان، بر گسترش روابط اقتصادی و بانکی میان تهران و رم تاکید شد.
در این نشست، غلامعلی کامیاب معاون ارزی بانک مرکزی، حمید تهرانفر معاون نظارتی، چند تن از مسئولان این بانک، کارلو کالندو قائم مقام وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا، مائورو کانسیاتوری سفیر ایتالیا در ایران، گایدا روزا رئیس کمیته امور بین الملل انجمن بانکی ایتالیا و جیووانی کاستالانتا رئیس بیمه ساچه و شماری مقام های بانک های ایتالیا حضور داشتند.
معاون ارزی بانک مرکزی در ابتدای این نشست از مذاکره با بیمه ساچه ایتالیا و توافق درخصوص نحوه تسویه بدهی های معوق این شرکت خبر داد و گفت: حضور هیات عالی رتبه ایتالیایی در ایران می تواند زمینه ساز شروع همکاری های اقتصادی و بانکی دو کشور در دوران پسا تحریم باشد؛ برهمین اساس بانک مرکزی آمادگی مذاکره با بانک های ایتالیایی را دارد.
کامیاب به توانمندی های کشورمان همچون دارا بودن بزرگترین جمعیت خاورمیانه، اقتصاد متنوع و منابع غنی نفت و گاز اشاره و خواستار گسترش همکاری ها در همه زمینه ها با طرف­ های ایتالیایی شد.
وی این نشست را به عنوان فرصتی برای ارزیابی شروع مجدد همکاری ها بین دو کشور پس از رفع تحریم ها برشمرد و ابراز امیدواری کرد که با اجرایی شدن برجام، مسیر توسعه روابط بین ایران و جامعه جهانی هموارتر شود.
حمید تهران فر معاون نظارتی بانک مرکزی نیز در ادامه نشست، توضیحاتی درخصوص بخش نظارت بانکی در کشورمان و تفاوت آن با بخش نظارت بانکی در کشورهای اروپایی ارائه کرد.
قائم مقام وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا نیز در این نشست، سفر هیأت بزرگ ایتالیایی به تهران را که دربرگیرنده نمایندگان 11 بانک ایتالیایی با مجموع 55 درصد از سهم بازار بانکی آن کشور است، نشانگر اهمیت بازار ایران برای ایتالیا بیان کرد.
وی با بیان توانمندی های ایتالیا در صادرات خدمات فنی و ماشین ­آلات، خواستار گسترش مناسبات فرهنگی و اقتصادی و همچنین سرمایه گذاری خارجی بین دو کشور شد.
از دیگر موضوع های مطرح شده در این نشست «ارائه مطالبی توسط کارشناسان بانک مرکزی درخصوص وضعیت فعلی اقتصادی ایران و دستاوردهای دولت یازدهم دراین زمینه و همچنین چارچوب مقررات بانکی و دستورالعمل های اجرایی بویژه در حوزه مبارزه با پولشویی و نظارت بانکی در ایران» برای هیأت ایتالیایی بود.
هیأت ایتالیایی نیز ضمن معرفی بانک های ایتالیایی شرکت کننده در جلسه، مطالبی در زمینه فعالیت های گروه بیمه ساچه درخصوص تامین مالی تجاری و همچنین معرفی مرکز نوآوری وتحقیقات بانکی ای.بی.آی (ABI) ارائه کرد.
در حاشیه این نشست، مذاکرات دوجانبه ای نیز بین مدیران بانک های ایتالیایی و ایرانی به منظور گسترش همکاری ها در آینده نزدیک صورت گرفت.
در همایش تجاری ایران و ایتالیا که یکشنبه این هفته(هشتم آذرماه) با حضور هیات 360 نفره اقتصادی ایتالیا در محل سالن همایش برج میلاد تهران برگزار شد، دو طرف چند تفاهم نامه همکاری در بخش های مختلف گردشگری و تجاری امضا کردند.
همچنین در دیدار «جووانی کاستِلانِتا» (Giovani Castellaneta) مدیرعامل بیمه «ساچه» ایتالیا با مهدی کرباسیان رئیس هیات عامل ایمیدرو، این شرکت بیمه، آمادگی خود را برای ارائه خدمات بیمه ای تا سطح پنج میلیارد یورو برای صنایع معدنی ایران اعلام کرد.
براساس آمار اعلام شده، در حال حاضر حجم مبادلات تجاری ایران و ایتالیا حدود 1.5 میلیارد دلار در سال است در حالی که در سال های قبل از تحریم، به هفت میلیارد دلار نیز رسیده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار