سرپرست سد و نیروگاه مسجدسلیمان به پانا خبر داد:

اتمام تعمیرات سالیانه واحدهای 7 و 8 نیروگاه مسجدسلیمان

سرپرست سد و نیروگاه مسجدسلیمان گفت: تعمیرات سالیانه واحدهای 7 و 8 سد و نیروگاه مسجدسلیمان به صورت همزمان و با موفقیت به اتمام رسید.

کد مطلب: ۴۲۰۷۰۴
لینک کوتاه کپی شد

سید حمید صالحی در گفت و گو با خبرنگار پانا اعلام کرد: تمیرات سالیانه واحدهای 7 و 8 سد و نیروگاه مسجدسلیمان به صورت همزمان و با موفقیت به اتمام رسید.

صالحی افزود: در این مدت که واحدها به دلیل تعمیرات سالیانه از شبکه سراسری خارج بوده اند، اشکالات موجود در شیرپروانه ای واحدها رفع عیب و همچنین با انجام طرح اصلاحی که به دست کارشناسان و متخصصان این نیروگاه در سیستم جذب بخار روغن انجام شد علاوه بر کاهش آلودگی و تلفات هسته، بازدهی ژنراتور نیز افزایش یافت.

وی اضافه کرد: در تعمیرات سالیانه واحد شماره 7، علاوه بر اصلاح سیستم اطفای حریق ژنراتور، رفع نشتی از دیسک شیرپروانه ای، از سیستم کنترلی گاورنر نیز انجام شد.
سرپرست سد و نیروگاه مسجدسلیمان خاطرنشان کرد: در تعمیرات سالیانه واحدها علاوه بر انجام تست های پایداری و انجام برنامه های تعمیراتی سالیانه، تست های پایش وضعیت از جمله ترموویژن) دمانگاری) و آنالیز روغن نیز به منظور جلوگیری از حوادث احتمالی و بالا بردن ضریب اطمینان واحدها هم صورت می گیرد.
سد و نیروگاه 2000 مگاواتی مسجدسلیمان دارای هشت واحد 250 مگاواتی است که نقش مهمی در تولید انرژی الکتریکی، تنظیم ولتاژ و فرکانس در ساعات پیک شبکه برق کشور بر عهده دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار