رئیس جمعیت هلال احمر تاکید کرد؛

توانایی هلال احمر ایران برای رهبری فعالیت های بشردوستانه در منطقه

رئیس جمعیت هلال احمر، با اشاره به چالش های زیادی که در منطقه وجود دارد، تاکید کرد: هلال احمر ایران، توانایی رهبری فعالیت های بشردوستانه در منطقه را دارد.

کد مطلب: ۴۱۸۲۲۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سیدامیر محسن ضیائی در دیدار با نایب رئیس فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر در منطقه آسیا و اقیانوسیه اظهار داشت: با توجه به چالش های فراوانی كه در منطقه وجود دارد، هلال احمر ایران حاضر است از بعد رهبری در منطقه و در راستای نیل به اهداف فدراسیون با آن همكاری كند.

وی با بیان اینكه جمعیت هلال احمر در ایران اولین نهاد امدادی پاسخگو به حوادث و سوانح است، گفت: ایران مستعد وقوع بلایا و بحران های طبیعی بسیاری است بنابراین، سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران از آمادگی بالایی برخوردار بوده و قوی عمل كند.

رئیس جمعیت هلال احمر همچنین به فعالیت های سازمان های داوطلبان و جوانان این جمعیت نیز اشاره كرد و گفت: فعالیت های این سازمان ها در راستای ایجاد آمادگی در داوطلبان است تا این داوطلبان در زمان وقوع حوادث به سازمان امداد و نجات كمك كنند.

ضیائی ادامه داد: منطقه آسیا - اقیانوسیه بسیار حادثه خیز است و با چالش های زیادی مواجه است همچون مشكلاتی كه در كشورهای یمن، عراق و سوریه وجود دارد و جمعیت هلال احمر ایران نیز برای كمک به مردم نیازمند در این كشورها حساس بوده و وظیفه اخلاقی و اصولی خود می داند، بنابراین ما حاضریم از بعد رهبری در منطقه و در راستای نیل به اهداف فدراسیون با آن همكاری داشته باشیم.

ژائو بیجو نایب رئیس فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر در منطقه آسیا و اقیانوسیه كه همراه هیئتی از پارلمان كشور چین به ایران سفر كرده است، در این دیدار ضمن تقدیر از همكاری های هلال احمر ایران با فدراسیون گفت: حدود ۵۰ جمعیت ملی در منطقه آسیا اقیانوسیه هستند كه مشكلات و نیازهای فراوانی دارند و هماهنگ كردن این جمعیت ها كار بسیار مشكلی است.

بیجو اظهار داشت: این هماهنگی و اتحاد كه از دغدغه های فعلی فدراسیون بین المللی جمعیت های هلال احمر و صلیب سرخ است، با همكاری جمعیت هلال احمر ایران، ایجاد شده است.

نایب رئیس فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر در منطقه آسیا و اقیانوسیه در ادامه با اشاره به اینكه كشورهای ایران و چین، مستعد وقوع زلزله هستند، ابراز امیدواری كرد كه همكاری های دو جانبه میان گسترش یافته و منجر به تبادل تجربیات دو كشور در این زمینه شود.

بیجو به برگزاری نشست سران جمعیت های ملی در سال ۲۰۱۶ در استانبول تركیه نیز اشاره كرد و گفت: با توجه به اینكه جمعیت هلال احمر ایران در منطقه، جمعیتی قوی است، خواهان همكاری بیشتر با این جمعیت در زمینه فعالیت های بشردوستانه هستیم.

وی همچنین با اشاره به ارائه خدمات دیالیز جمعیت هلال احمر ایران تصریح كرد: در كشور چین در زمینه بیماری های كلیوی مشكلات زیادی وجود دارد كه در این زمینه نیز خواهان همكاری با جمعیت هلال احمر ایران هستیم.

نایب رئیس فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر در منطقه آسیا و اقیانوسیه در پایان با اشاره به اشتراكات فراوان تاریخی و فرهنگی دو كشور ایران و چین، خواستار گسترش همكاری های میان دو كشور در حوزه های مختلف شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار