سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت پذیرای هنرمندان نگارگر می شود

خبرگزاری پانا: سومین جشنواره جهانی هنرمقاومت با افزوده شدن بخش نگارگری بخش های مختلف این جشنواره برای اولین بار پذیرای آثار هنرمندان نگارگر شده است.

کد مطلب: ۴۱۵۴۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا، مینا صدری دبیر بخش نگارگری با ابزار امیدواری از اینکه این بخش بتواند جایگاه مناسبی در جشنواره بیابد گفت: علت افزوده شدن این بخش به جشنواره قابلیت هایی است که این هنر در ریشه های نقش ونقاشی ما دارد. هر سرزمینی نسبت به مقتضای دوره خودش پیشینه ای دارد که باید آن را حفظ کند واصولا ریشه در سنت داشتن آدمی را غنی می کند.
این پژوهشگر و استاد دانشگاه درباره ی تاریخچه هنر مقاومت به خبرنگار ما گفت:هنر مقاومت تاریخچه ای به قدمت تاریخ بشریت دارد؛ منتهی در دوره های مختلف مراتب مختلفی نشان میدهد؛ در جایی عمیق تر ودر جایی دیگر سطحی تر است.
دکتر صدری افزود :ادبیات ما ، بزرگترین و برترین اشعار ما حتی روابط اجتماعی ما درگذشته بر گرفته از مقوله ی مقاومت بوده واین مفهوم را در بطن خود داشته است.
این مجسمه ساز و نگارگر، شاهنامه را به عنوان شاهکار ادبی که سرمشق مقاومت است معرفی کرده و ادامه داد:این شاهکار ادبی نیز از زندگی پیامبران وامامان الگو گرفته است. فرهنگ دینی، پیشینه ای قوی وغنی درادبیات وتاریخ ما به وجود آورده و آثاری که در این زمینه به وجود می آیند جاودانه خواهند شد.
دبیر بخش نگارگری سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت، آشنایی با ادبیات را قدمی بزرگ برای پیشرفت هنرمندان نقش ونقاشی ونگارگری دانست و تصریح کرد: اگرادبیات غنی ما به بطن هنرهایمان وارد شود هنر را به تکامل می رساند؛ از این روست که هنرمندان باید با کسانی که درزمینه های ادبی کاروپژوهش کرده اند و به معانی متون و کلمات اشراف دارند به گفت و گو بنشینند. هر چه هنرمندان با این مفاهیم آشناتر باشند، قدرت تصور و تصویر سازی آن ها قوی ترخواهد شد و ترکیب نظر وعمل ، هنر تصویررا ارتقا می بخشد.
نویسنده مقاله "مقامات عرفانی در آثار کمال الدین" پیشنهاد داد: لازم است در کنار جشنواره گارگاه ها و نشست هایی به منظور آشنایی هنرمندان با ادبیات کهن پارسی برگزار شود که قطعا استمرار در هر امری آن را به تکامل می رساند.
دکتر صدری با بیان این مطلب که این جشنواره با وجود عمر کوتاهی که دارد هنرمندان بسیاری را گرد خود جمع کرده است گفت: این جشنواره با توجه به مقطع عملکردش اثرات خوبی داشته است. ما چون در بطن موضوع هستیم شاید خیلی متوجه تاثیر وگسترش آن نباشیم اما وقتی از بیرون به آن نگاه می کنیم خواهیم فهمید که چه قدر تاثیر آن گسترده بوده است .این جشنواره جرقه هایی را زده که راه های بسیاری به وجود آورده است. اطلاع رسانی گسترده یکی از موفقیت های این جشنواره است که اگر در حوزه سایر کشورها نیز گسترده تر شود جشنواره را موفق تر هم خواهد کرد.من به آینده امید دارم.
سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت با دبیرکلی حبیب اله صادقی و توسط انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس برگزار می شود. علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.resistart.ir مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار