یک مقام مسئول در سازمان محیط زیست به پانا خبر داد؛

پایش پسماندهای عفونی توسط 23 آزمایشگاه معتمد محیط زیست

مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست از پایش پسماندهای عفونی بیمارستان های کشور توسط 23 آزمایشگاه معتمد این مرکز خبر داد.

کد مطلب: ۴۱۴۷۰۶
لینک کوتاه کپی شد

شینا انصاری در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اشاره به مشکلات پایش پسماندهای بیمارستانی اظهار داشت: در قانون مدیریت پسماندها تفکیک هریک از انواع پسماندها از همدیگر به طور دقیق مشخص شده است به طوری که پسماندهای عادی از پزشکی تفکیک شده و سایر پسماندها هم همینطور.


مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: پسماند عفونی بیمارستان ها نیز طبق قانون ضوابط پسماندهای پزشکی و پسماندهای وابسته، نظارت اصلی این موضوع بر عهده وزارت بهداشت قرار دارد و سازمان محیط زیست به موجب ماده 23 قانون مدیریت پسماند نظارت عالیه بر مساله پسماندهای پزشکی را بر عهده دارد.


وی افزود: بنابراین طبق ضوابط قانون مدیریت پسماندها وظیفه دستگاه هایی که تولید زباله دارند مشخص و نقش ها تعیین شده است.


انصاری با بیان اینکه اکثر بیمارستان های کشور به سیستم بی خطرساز زباله تجهیز شده اند، گفت: همچنین سیستم های بی خطرسازی زباله از سوی سازمان محیط زیست پایش می شوند ضمن اینکه 23 آزمایشگاه معتمد سازمان نیز برای پایش زباله های بیمارستانی مجوز گرفته اند تا از این دستگاه های بی خطرساز نمونه برداری کنند و عملکرد دستگاه ها را گزارش دهند.


مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه این مرکز موضوع زباله های بیمارستانی را در هر استان نظارت می کند، گفت: پیگیری پایش پسماندهای بیمارستانی در دستور کار دفتر پایش سازمان قرار دارد.


انصاری یادآور شد: همچنین از دیگر اقداماتی که در حال حاضر در دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست پیگیری می شود پایش رودخانه ها و آنچه که مربوط به مناطق ساحلی(فاضلاب های صنایع) است در دستور کار قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار