همایش موسسین مدارس غیردولتی آذربایجان شرقی برگزار شد

همایش موسسین مدارس غیر دولتی استان آذربایجان شرقی با ادای سوگندنامه موسسین در آموزش و پرورش تبریز برگزار شد.

کد مطلب: ۴۰۸۴۹۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی،مراسم ادای سوگندنامه موسسین مدارس غیردولتی استان آذربایجان شرقی صبح امروز در سالن اجتماات اداره کل برگزار شد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان در این آیین ضمن تشریح برنامه های محوری آموزش و پرورش در سال جدید،افزود:یکی از اولویت های مهم اعلامی وزارت ،توسعه مشارکت در آموزش و پرورش است.
وی به بحث برون سپاری خدمات آموزشی به بخش های غیردولتی اشاره کرد و تصریح نمود:این اقدامات در جهت ارتقاء کیفیت،بهره وری و تمرکززدایی صورت می گیرد.
پاشایی با بیان اینکه برای ورود به اداره مراکر غیر دولتی باید با انگیزه بود،افزود:مراکز غیر دولتی تافته جدا بافته از مدارس دولتی نیست و تمام ی بخش نامه های ابلاغی باید تمام و کمال در این مدارس در تمامی حوزه ها اجرا شود.
مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت:حوزه تعلیم و تربیت به دنبال تربیت شهروند مطلوب،شایسته و ماهر است و ما در مقابل خانواده،جامعه و نظام آموزش و پرورش پاسخگو هستیم و برنامه ریزی درسی در این راستا بسیار مهم است.
وی مراکز غیر دولتی را بازوی قوی تربیتی عنوان کرد و افزود:داشتن اخلاق حرفه ای در مسائل مدارس غیرانتفاعی مهم است و در این راستا رویکرد اداره کل از نوع حمایتی،همکاری و نظارت است.
پاشایی از کاسته شدن تشریفات زائد اداری در راستای صدور مجوز مدارس غیردولتی خبر دا و اضافه کرد:ارزیابی این مراکز و مدارس در قالب رصد شاخص ها و استانداردهای کمی و کیفی و در طول سال تحصیلی صورت می یگیرد.
مدیر کل دستگاه تعلیم و تربیت استان اذعان داشت:توجه به کیفیت بخشی فرآیندها،اجرای دقیق قوانین و مقررات،استفاده از نیروهای تخصصی تربیت یافته دانشگاهی،الزام حضور مدرسان در کارگاه های ضمن خدمت،توجه به تکریم مقام و منزلت معلمان و مدرسان،شفاف سازی فرآیندهای مالی و اداری،توجه به اهمیت موضوع ارزش یابی،رعایت تراکم استاندارد کلاس ها و رعایت استفاده از بسته های حمایتی از انتظارات اداره کل از مراکز غیر دولتی می باشد.
گفتنی است در این آیین میزگردهای تخصصی تشکیل شده و ضمن پاسخگویی به سوالات شرکت کنندگان نکات قابل توجه اداری،آموزشی و پرورشی مدارس غیر دولتی توسط معاونت های اداره کل اموزش و پرورش بیان شد.
همچنین در پایان سوگندنامه موسسان مدارس غیردولتی قرائت شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار