رییس هیات عامل ایمیدرو خبر داد:

واگذاری ۸ هزار میلیارد تومان از سهام شركت های معدنی

خبرگزاری پانا: رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) از واگذاری ۸ هزار میلیارد تومان از سهام شركت های معدنی و صنعتی به صندوق بازنشستگان فولاد و نیز واگذاری این صندوق به وزارت كار و رفاه اجتماعی خبر داد.

کد مطلب: ۴۰۲۹۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از شاتا، فریدون احمدی در حاشیه حضور رئیس و اعضای كمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در استان كرمان، گفت: صندوق بازنشستگان فولاد بر اساس بند ۵۹ قانون بودجه سال ۱۳۹۱ كل كشور به سازمان تامین اجتماعی واگذار شده است.
وی با اشاره به وجود بیش از 88 هزار بازنشسته صنعت فولاد در كشورافزود: در مرحله اول ۸ هزار میلیارد تومان از سهام شركت های معدنی و صنعتی به صندوق بازنشستگان فولاد و نیز واگذاری این صندوق به وزارت كار و رفاه اجتماعی انجام شده است.
احمدی تصریح كرد: از نظر ما همه شركت ها و سهامی كه نزد وزارت بوده است تا پایان سال به وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی منتقل خواهد شد.
به گفته وی شركت زغالسنگ كرمان و ذخیره معادن شماره 5 و 6 مجموعه سنگ آهن سیرجان از استان كرمان از جمله واگذاری های انجام شده بوده است.

استخراج سالانه بیش از 50 میلیون تن مواد معدنی از معادن استان كرمان
در این نشست همچنین رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان كرمان از استخراج سالانه بیش از 50 میلیون تن مواد معدنی از معادن استان كرمان خبر داد.
محمد عابدی نژاد استان كرمان را معدنی ترین استان كشور معرفی كرد و افزود : این استان از نظر تنوع كانی و ذخیره 4 میلیارد تنی مواد معدنی رتبه اول كشور را دارد.
عابدی نژاد با بیان اینكه از اوائل دولت نهم بحث سیاست گذاری در جهت تاسیس صنایع معدنی دراستان انجام شده است، از احداث 30 پروژه صنایع معدنی خبر داد و اضافه كرد: استان كرمان از نظر حجم پروژهای در حال انجام نیز رتبه اول را در كشور دارد.
وی با اشاره به احداث بیش از 9 میلیون تن پروژه فولاد،12 میلیون تن كنستانتره آهن و 5/17 میلیون تن گندله سازی گردش های ناگهانی در تغییر نرخ ارز را از مشكلات تولیدكنندگان عنوان كرد و گفت: تامین نقدینگی برای پروژهای در حال احداث و دریافت تسهیلات زمان طولانی دارد كه سرمایه گذاران را دچار مشكل جدی می كند.
عابدی نژاد همچنین از افتتاح و بهره برداری چنین پروژه صنعتی تا پایان سال جاری و سال آینده خبرداد و گفت: با احداث صنایع پایین دستی در كنار صنایع مادر ضمن ایجاد ارزش افزوده بالاتر چهره اقتصادی استان نیز دگرگون می شود.
به گفته وی باید بتوانیم با مدیریت منابع و بهینه سازی مصرف آب، تخصیص مناسبی از منابع موجود آب در كشور به بخش صنعت و معدن داشته باشیم.
همایش هم اندیشی كمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ، با حضور رئیس و اعضای كمیسیون، معاون امورمعدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، روسای كمیسیون های صنعت ومعدن اتاق ایران، استاندار و مسئولین اقتصادی استان كرمان درمحل اتاق بازرگانی كرمان تشكیل شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار