رییس انجمن پزشکان عمومی استان یزد:

پزشکان عمومی ارکان اصلی تامین کننده انسانها در حوزه نظام سلامتند

خبرگزاری پانا: رییس انجمن پزشکان عمومی استان یزد نیز در این آیین با بیان اینکه پزشکان عمومی خط مقدم سلامت جامعه می باشند گفت : پزشکان عمومی ارکان اصلی تامین کننده انسانها در حوزه نظام سلامت هستند.

کد مطلب: ۳۸۸۳۰۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، محمد دریجانی اظهار کرد: بیش از یکهزار پزشک عمومی در عرصه های مختلف سلامت در مراکز درمانی استان مشغول فعالیت هستند و تمام اوژانسهای استان توسط این پزشکان هدایت می شوند.
وی با بیان اینکه همچنین 150 موسسه ترک اعتیاد در استان توسط پزشکان عمومی اداره می شود اضافه کرد: این پزشکان نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی دارند.
دریجانی گفت : هم اکنون دو هزار و پنج پزشک در مراکز درمانی این استان مشغول ارائه خدمت به بیماران هستند و از این سازمان پروانه مطب دریافت کردند.
وی افزود: از این تعداد یکهزار و 35 پزشک عمومی ، 340 داندانپزشک و 630 هم متخصص و فوق تخصص هستند.
رییس انجمن پزشکان عمومی استان یزد اظهار داشت : استان یزد در زمینه پزشکی و درمان حرف اول را می زند بطوریکه افرادی از سراسر میهن و حتی خارج کشور برای درمان به این خطه مراجعه می کنند.
وی تصریح کرد :حدود 40درصد بیماران مراجعه کننده به مراکز مختلف بهداشتی و درمانی استان غیر بومی هستند، سطح علمی بالای پزشکان ، کیفیت ارائه خدمات در مراکز درمانی ، ارزان بودن هزینه درمان در مقایسه با سایر مناطق از علل اصلی مراجعه بیماران غیر بومی به این استان است.
دریجانی افزود:در استان یزد 132 مرکز بهداشتی درمانی شهری و به ازای هر یکهزار نفر 72 پزشک وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار