80 میلیارد ریال سرمایه‎گذاری برای اجرای طرح هاضم در سایت بازیافت

خبرگزاری پانا: رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان؛ برای اجرای طرح هاضم در سایت بازیافت زباله همدان 80 میلیارد ریال سرمایه‎گذاری نیاز بوده که به طور کامل توسط سرمایه‎گذار تامین می‎شود.

کد مطلب: ۳۸۴۶۴۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، کامران گردان در جلسه کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک شورا که با حضور سرمایه گذار هندی برگزار شد؛ از اجرای فاز دوم طرح پردازش زباله در قالب پروژه «هاضم» در همدان خبر داد.
گردان افزود: شهرداری همدان به دنبال این است تا قراردادی 3 جانبه بین شهرداری و دو سرمایه‌گذار منعقد کند تا در 6 ماه طرح پروژه هاضم را در سایت بازیافت زباله اجرایی می‎کنند.
وی با اشاره به اینکه گاز تولیدی از طریق بازیافت این زباله به برق تبدیل می‌شود، یادآورشد: اجرای این پروژه یکی از طرح‌های زیست محیطی مطلوب در سطح کشور می‎شود و همدان می تواند در این زمینه پایلوت باشد.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان از موافقت اعضای شورا با اجرای پروژه هاضم پسماند خبرداد و اظهارکرد: شورای شهر با کلیات این طرح موافقت خود را اعلام کرد.
گردان در ادامه به تسریع در اجرای طرح ساماندهی وانت‎بارها تاکید کرد و گفت: باید این در ساماندهی ‏محدودیت ایجاد شده و از اضافه شدن وانت‎بارها در سطح شهر جلوگیری شود چراکه متاسفانه در ماه‎های اخیر به صورت غیر متعارف تعداد وانت‎بارها افزایش یافته است لذا موازین قانونی در این خصوص باید ملاک عمل قرار گیرد.
وی اظهار کرد: ساماندهی وانت‌بارهای عرضه‎کننده میوه و تره بار در سطح شهر همدان همکاری پلیس راهور را نیاز دارد.
گردان با بیان اینکه ساماندهی وانت‎بارهای عرضه‎کننده میوه باید به تمرکززدایی در میدان میوه و تره‌بار شهر همدان بیانجامد، افزود: باید به گونه‌ای در زمینه ساماندهی وانت‌بارهای میوه و تره‎بار صورت پذیرد که سبب ایجاد تراکم یا تصادف در شهر نشود.
گردان در ادامه با بیان اینکه روز بازارها با وجود ایجاد نشاط و تحرک در شهر در وضعیت فعلی باعث ایجاد اغتشاش بصری می‌شود، عنوان کرد: در مقطعی چادرهایی در اختیار دستفروشان روزبازارها قرار گرفت که متاسفانه بعد از مدتی از بین رفت بنابراین نیاز است سازه‌های سیار و منظمی در اختیار آنان قرار داده شود.
وی همچنین از نصب سه ست ورزشی ویژه معلولین در پارکهای شهر خبر داد و گفت: جانمایی درست این ست ها برای نصب حائز اهمیت بوده و باید از وسایل استاندارد استفاده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار