پیشرفت 89 درصدی زیرسازی راه آهن قزوین- رشت

خبرگزاری پانا: معاون وزیر راه و شهرسازی از پیشرفت 89 درصدی زیرسازی راه آهن قزوین - رشت خبر داد و گفت : بخش قزوین - رشت این طرح به طول 164 کیلومتر در دست اجراست و در صورت تامین اعتبار زیرسازی این پروژه تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید.

کد مطلب: ۳۷۹۶۲۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی ، علی نورزاد افزود : با تکمیل 30 کیلومتر ریل گذاری ابتدای این محور درمورد اجرای عملیات روسازی و احداث ساختمان ایستگاه ها متناسب با تامین اعتبار انجام خواهد شد.

نورزاد درباره وضعیت راه آهن رشت - انزلی نیز گفت : پیمانکار قطعه اول این راه آهن مشخص شده و در حال تجهیز کارگاه است.

وی طرح ‌های راه و بزرگراه در دست احداث استان گیلان را 374 کیلومتر اعلام کرد و افزود : تا پایان سال گذشته بیش از 275 هزار میلیون ریال در این پروژه ها هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه در حاشیه این بازدید محور انزلی - رشت - رامسر را بخشی از محور کناره شمال دانست و گفت : این بزرگراه از بندر انزلی آغاز و با عبور از رشت ، آستانه ، لاهیجان ، لنگرود و چابکسر در استان گیلان به رامسر در استان مازندران متصل می شود و تا بهشهر ادامه پیدا می کند.

نورزاد افزود : از 502 کیلومتر طول کل طرح ، محور انزلی - رشت به طول 61 کیلومتر و محور رشت - رامسر به طول 104 کیلومتر در استان گیلان واقع شده است که 44 کیلومتر از محور رشت - انزلی پایان یافته و کنارگذر بندر انزلی واقع در این محور به طول 16 کیلومتر در دست احداث است . از محور رشت - رامسر نیز 90 کیلومتر آن پایان یافته و کنارگذر لنگرود به طول 11 کیلومتر و دو دستگاه تقاطع غیر هم سطح در این مسیر در دست احداث است.

وی با بیان اینکه محور آستارا - رضوانشهر بخشی از راه گذر شمال - جنوب است ، گفت: این محور نیز از آستارا آغاز و با عبور از تالش، رضوانشهر، رشت و فومن در منطقه سراوان به محور امامزاده هاشم - قزوین متصل می شود که از 407 کیلومتر طول کل طرح، محدوده امامزاده هاشم - قزوین به طول 150 کیلومتر تکمیل و عملیات اجرایی باند دوم محورهای آستارا - رضوانشهر 125 کیلومتر ، فومن - رضوانشهر 50 کیلومتر ، رشت - فومن 25 کیلومتر و راه اصلی فومن - شفت - سراوان به طول 57 کیلومتر در دست اجراست.

معاون وزیر راه و شهرسازی در باره محور خلخال - رضوانشهر به طول 60 کیلومتر گفت : این مسیر بخشی از محور رضوانشهر - خلخال - اردبیل - سرچم به حساب می آید و از رضوانشهر در استان گیلان آغاز و با عبور از مسیری کوهستانی به خلخال در استان اردبیل متصل می شود. این محور به طول 428 کیلومتر موجب اتصال استان گیلان با استان های غرب و شمال غرب کشور می شود که 61 کیلومتر آن در استان گیلان و بقیه در استان های اردبیل و آذربایجان شرقی واقع شده است.


راه آهن قزوین - رشت - انزلی از ایستگاه سیاه چشمه واقع در شمال غرب قزوین و قبل از تاکستان از خط آهن اصلی تهران - تبریز منشعب می شود و با گذر از محدوده کوهین - شیرین سو به سمت لوشان و منجیل ادامه می یابد. سپس با گذر از رودبار ، امامزاده هاشم و رشت به بندر انزلی ختم می شود. مرحله بعدی احداث این خط ریلی اتصال آن به آستارا در ایران و سپس اتصال به جمهوری آذربایجان خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار