مشاور حقوقی نهاد ریاست جمهوری:

هدف حقوق بشر تربیت شهروند مسئول است

خبرگزاری پانا: استاد دانشگاه شهید بهشتی تهران و مشاور حقوقی نهاد ریاست جمهوری در دوره آموزشی حقوق بشر اسلامی در آموزش و پرورش و مدارس گفت: حقوق بشر به دنبال حمایت و ارتقاء ارزشهای مشترک انسانی در جهان است .

کد مطلب: ۳۷۹۰۵۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، انصاری گفت: ارزشهای حقوق بشر ریشه در ادیان الهی، تاریخ تمدن بشری و جنبه مشترک آن ارزش جهانی دارد .

وی بیان کرد : یکی از ارزشهای حقوق انسانی ارتقاء ارزشهای انسانی است .حقوق بشر اولین و مهمترین هدف آن تغییر در نوع نگرش ، گفتار و رفتار افراد است .
انصاری خاطرنشان کرد: حقوق بشر رفتار توام با احترام و کرامت و هدف آن تربیت شهروند مسئول است .
مشاور حقوقی نهاد ریاست جمهوری همچنین گفت : در کشورهای اروپایی سواد سیاسی ، تفکر انتقادی و اینکه کودکان چه حقوقی در مقابل دولت دارند و چگونه زندگی مسئولانه ای داشته باشند به کودکان آموزش داده می شود.
وی همچنین یادآور شد: در کشورهای اروپایی توسعه تک بعدی و یک جانبه در کودکان مردود است و رشد کودک در ابعاد جسمی - روانی - اخلاقی - معنوی - اجتماعی و شناختی آموزش داده می شود.
انصاری در مورد نظام آموزش و پرورش گفت: حق آموزش یکی از وظایف حقوق بشر است و آموزش در چهار سطح ابتدایی - دبیرستان - عالی و پایه است و آموزش برای اینکه به اهداف خود برسد نیاز به بودجه و امکانات متناسب با اهداف آموزش دارد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار