عضو کمیسیون اقتصادی در گفت وگو با پانا:

سهام عدالت زیان ده نیست/ دولت در اجرای این طرح موفق بود

خبرگزاری پانا: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه سهام عدالت به صورت سبد سهام از شرکتهای مختلف است گفت: این سهام زیان ده نیست و دولت توانست با تقسیم صحیح سهام شرکت های مختلف سبد سهام ها را سود آور کند.

کد مطلب: ۳۷۱۷۶
لینک کوتاه کپی شد

ایرج ندیمی در گفت و گو با خبرنگار پانا در پاسخ به این سوال که سرنوشت سهام عدالت چه شد و آیا خرید و فروش آن آزاد می شود ، اظهار داشت: سهام عدالت 2 مقوله کلی داشت اول اینکه قرار بود مردم را شریک در اموال عمومی کنیم و دوم کاهش نقش دولت در مدیریت شرکت های بزرگ.

وی ادامه داد: هدف و نیت از اجرای سهام عدالت بسیار خوب بوده اما دستاوردها مناسب نیست زیرا به همه اهداف مد نظر نرسیدیم.

به گفته این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ، سهام عدالت توزیع شده زیان آور نیست زیرا توزیع به صورت تک سهم نبوده و سبد سهام در اختیار مشتری قرار گرفته است در نتیجه سود آوری این سهام بسیار بالا است.

نماینده مردم سیاهکل و لاهیجان خاطرنشان کرد: زیان دهی یک شرکت زمانی ناشی از مدیریت است که با اصلاح آن قابل رفع است اما زمانی زیان دهی به دلیل فرسوده بودن سیستم یا ناکارآمدی آن بوجود می آید که در این موارد قابل اصلاح نیست و یا هزینه بالایی برای اصلاح ساختار شرکت باید پرداخت شود.

وی افزود: در مواردی که یک شرکت سود آوری نداشته و یا نیاز به اصلاح رویه دارد؛ سعی شده است سهام آن در کنار سهام شرکت های سودآور قرار گیرد و دولت در این حوزه به خوبلی عمل کرد تا به واقع این سهام، عدالت را برقرار کند.

ندیمی تاکید کرد: این سهام ها برای بقای شرکت ها توزیع نشده است بلکه برای انتقال مدیریت شرکت های دولتی به دست خود مردم و افزایش نقش مردم در اقتصاد است؛ اما به دلیل ضعف های ساختاری تا کنون موفق به اجرای کامل نشده است؛ ولی بر اساس وعده دولت این سهام تا پایان سال 92 سودآور و قابل داد و ستد خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار