رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه در گفت و گو با پانا:

نگاه اسلام به زن همراه با حرمت و کرامت است

خبرگزاری پانا: رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه گفت: نگاه اسلام به زن همراه با حرمت و کرامت است و یکی از ضروریات دین اسلام، لزوم پوشش زن در برابر مردان بیگانه است .

کد مطلب: ۳۷۱۶۴۷
لینک کوتاه کپی شد

حسین محمودی فر در گفت و گو با خبرنگار پانا، افزود: حجاب به عنوان بارزترین نشانه هویت زن مسلمان به شمار می رود و زن درپرتو حفظ این ارزش می تواند عامل نیرومندی درجهت حفظ سنت ها، روابط اجتماعی سالم، ارزش های انسانی، معنوی و سلامت و آرامش روانی جوامع باشد.

وی با بیان اینکه حترام به شخصیت زن، مصونیت ارتباطات، حفظ اعتقادات و عفت از آثار فردی حجاب است اظهار داشت: حجاب تنها یک دستورالعمل دینی و وظیفه شرعی برای زنان مسلمان نیست، بلکه از ضرورت های اجتماعی جوامع انسانی است که با وجود آن منافع و تاثیرات شگرفی در جامعه پدیدار شده و عدم رعایت آن، زیان ها و آثار مخربی در فرهنگ عمومی اجتماع و حتی اقتصاد و سیاست برجای گذاشته است.

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه با اشاره به هفته عفاف و حجاب بیان کرد: به این مناسبت تئاتر خیابانی لایک بس به کارگردانی مهدی ملکی بیگدلی با موضوع عفاف و حجاب به مدت دو شب در دریاچه مصنوعی ساوه اجرا شد.

محمودی فر ادامه داد: این نمایش خیابانی به الگوگیری نامناسب یک زن از شبکه های اجتماعی و ماهواره ای می پردازد و به مدت 2 شب از تاریخ 21 تیر ماه ساعت 23 در محل دریاچه مصنوعی ساوه اجرا شد و از بانوان دارای حجاب برتر با اهداء کتاب تقدیر به عمل آمد.

وی از دیگر برنامه های این هفته را برپایی نمایشگاه کاریکاتور دانست و اضافه کرد: این نمایشگاه به همت انجمن هنرهای تجسمی و متشکل از 45 کاریکاتور در زمینه عفاف و حجاب دایر شده و به مدت 10 روز از تاریخ 22 تیر ماه در محل فرهنگسرای ارشاد در دو نوبت صبح و عصر پذیرای عموم علاقمندان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار