مسئول واحد هنرهای تجسمی استان زنجان:

نقاشان زنجان در جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی مهیا می شوند

خبرگزاری پانا: روابط عمومی حوزه هنری استان زنجان، از مهیا شدن نقاشان استان زنجان برای حضور در جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی خبر داد.

کد مطلب: ۳۶۶۲۲۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان زنجان، " اکبر اماملو" گفت: این نشست با حضور حمیدرضا اسماعیلی ریاست حوزه هنری استان و اساتید و پیشکسوتان نقاشی از جمله حسن تراخوانه، حسن مهدیون، سیدعبدالصمد ابطحی و رضا نجفلو پیرامون چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی و جشنواره ایران آینده (1404) برگزار گردید.

حمیدرضا اسماعیلی درباره جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی و جشنواره ایران آینده (1404) افزود: اهداف جشنواره ها بر این است که همواره فضا و شرایط مناسبی را جهت حضور هنرمندان برای برگزاری یک رقابت سالم و سازنده فراهم ‌کنند که ضمن آشنایی با جایگاه خود، با نقاط قوّت و ضعف آثارشان آشنا شده و بیش از پیش در جهت پیشرفت قدم بردارند.‏

وی جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی را فرصتی مناسب جهت معرفی دستاوردها، تولیدات و توانایی‌های مختلف فضای هنری و هنرمندان استان دانست.

اسماعیلی اهداف چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری را با اولویت انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی، دفاع مقدس، خانواده و اخلاق، تمدن اسلامی و عدالت و پیشرفت و همچنین ایران آینده در چشم انداز 1404 به عنوان بخش ویژه بیان کرد.

رییس حوزه هنری استان زنجان ضمن دعوت از هنرمندان و ایجاد شرایط مناسب جهت تولید آثار فاخر هنری تصریح کرد: سعی در تقویت ارزشهای فرهنگی جامعه دارای اهمیت فراوانی است تا آثاری در خصوص اهداف این جشنواره ها ارائه و عرضه شود که در حوزه هنر دینی و متعهد دارای ارزش و اعتبار بوده و برای سایر هنرمندان به عنوان الگو مطرح گردد .

در نشست هنرمندان تجسمی با ریاست حوزه هنری استان زنجان، هنرمند پیشکسوت استان حسن مهدیون گفت: تولید آثار فاخر هنری از طریق ایجاد تعامل با هنرمندان میسر است، اگر حوزه هنری یا متولیان جشنواره ها بخواهند به اهداف خود از جمله تولید آثار فاخر هنری به لحاظ کیفی برسند، فراهم آوردن فضایی برای تبادل نظر بین هنرمندان در جمعی دوستانه بطوریکه علاوه بر رقابت در تولیدات هنری، زمینه تعامل و همفکری بین آنها را برقرار کند، می تواند یکی از اصلی ترین راه های رسیدن به این اهداف باشد.

مهدیون با ارائه پیشنهادی، مبنی بر ایجاد بانک اطلاعاتی هنرمندان در زمینه های مختلف هنری که این برنامه می تواند در راهبرد اهداف حوزه مفید باشد.

حسن ترخوانه از دیگر پیشکسوتان تجسمی حاضر در نشست یادآور شد: هنرمند با اطلاع داشتن از اهداف جشنواره ها و بر اساس درک آنها ، حسی در ضمیر ناخودآگاهش ایجاد میگردد که براساس آن بتواند حرفی برای گفتن داشته باشد. وی افزود، این جشنواره ها می تواند در جهت رشد و بالندگی و ارزیابی تولیدات استانی بستر مناسبی باشند تا هنرمندان بدانند آثارشان در چه مقام و جایگاهی قرار دارد.

لازم به یادآوری است، چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری ۷ تا ۹ مهرماه سال جاری به میزبانی حوزه هنری اصفهان برگزار خواهد شد .

/رقیه قاسمی/

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار