رییس کمیسیون شهرسازی شورای شهر:

شورا و شهرداری بیشترین تعامل با آموزش و پرورش را دارند

خبرگزاری پانا: رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه توسعه فضاهای آموزشی از جمله نخستین ماموریت های مدیریت شهری به شمار می رود گفت: فضاهای آموزشی نمایانگر شهر هستند و باید بیشترین تمرکز بر این فضاها باشد.

کد مطلب: ۳۵۷۸۷۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، محمد سالاری در جلسه هماهنگی نوسازی و بهسازی مدارس شهر تهران گفت: آنچه مسلم است رویکرد شورا و شهرداری با آموزش و پرورش یک رویکرد تعاملی است.

وی ادامه داد: در موضوع مدیریت یکپارچه شهری اولین ماموریت که همه بر انجام آن اتفاق نظر دارند آموزش و پرورش و توسعه فضاهای آموزشی است . از همین رو بیشترین بودجه در حوزه فرهنگی و اجتماعی به فرآیند آموزش و پرورش اختصاص یافته شده چرا که همه قبول داریم هیچ کس بهتر از معلمان وآموزگاران و دانش آموزان در تحقق اهداف فرهنگی موثرتر نیستند.

رییس کمیسیون شهر سازی و معماری اظهار داشت: اما شهرداری و شورا این انتظار را ندارد که وظایف برون سپاری شود اما اختیارات و مسئولیت در کار نباشد.

سالاری همچنین خاطر نشان ساخت: فضاهای عمومی و آموزشی در همه جای دنیا نمایناگر شهر هستند از اینرو باید تلاش کنیم این فضاها به عنوان یک شناسه از شهر شناسانده شود.

وی افزود: سازمان نوسازی وزارت آموزش و پرورش در حوزه نماهای شهری و نمای ایرانی و اسلامی باید مجموعه اقداماتی در فضاهای آموزشی انجام دهد چرا که یکی از مکانهایی که میتوان معماری اسلامی و ایرانی را متبلور کرد همین فضاهای آموزشی است.

سالاری همچنین یاد آور شد: بر خلاف تصور تهران یکی از فقیرترین شهرها از نظر فضای آموزشی است و این درحالی است که شهرهای اقماری نیز تمایل دارند فرزندان خود را به مدارس تهران بفرستند که این خود نیز معضلی بر معضلات دیگر می افزاید و باید تمهیدات لازم در این راستا اندیشیده شود.

رییس کمیسیون شهر سازی و معماری گفت: یکی از اقداماتی که می تواند آموزش و پرورش را منتفع کند تغییر کاربری مدارسی است که در حاشیه های مکانهای تجاری ساخته شده چرا که این مکان ها با توجه به حجم بالای تردد و عدم آرامش، محیطی مناسب مدرسه نیست هر چند که از لحاظ ارزش زمین دارای بهای زیادی می باشد از اینرو می توان باتغییر کاربری این فضا ها ارزش افزوده به وجودآورد.

سالاری همچنین اظهار داشت: شهرداری و شورا بیشترین تعامل را دراین زمینه با آموزش و پرورش خواهند داشت همچنان که در معافیت های عوارضی نیز بیشترین کمک را به آموزش و پرورش داشته اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار