رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فامنین:

اعتیاد رفتاری خطرناک تر از اعتیاد به مواد مخدر است

خبرگزاری پانا: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملایر گفت: اعتیاد به رفتارهای ضد ارزشی و ناپسند برای جامعه و افراد خطرناک تر از اعتیاد به مواد مخدر است.

کد مطلب: ۳۵۱۷۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، ناصر قره باغی با بیان این مطلب در نشست شورای فرهنگ عمومی فامنین اضافه کرد: گاهی برخی افراد جامعه به عادت های غلط و مخرب اعتیاد پیدا می کنند و به مشکلات جامعه دامن می زنند .

قره باغی گفت: اهانت، تحقیر، غیبت و تهمت از عادت هایی است که جامعه را نابود می کند در حالی که اعتیاد به مواد مخدر زندگی فرد معتاد و خانواده اش را به باتلاق نابودی می کشاند .
وی ادامه داد: همه کارشناسان اذعان دارند که فرد معتاد برای ترک عادت مخرب خود باید به تصمیم درونی برسد و برای رسیدن به این تصمیم فرد باید در مرحه اول بیماری های پنهان و آشکار روحی خود را که به عادت تبدیل شده است شناسایی کند .
وی با بیان اینکه ترک عادت های رفتاری مخرب باعث رضایتمندی از زندگی می شود افزود: برخی اعتیاد های رفتاری ما خیلی خطرناک است و بسیاری از معتادان رفتاری در حالی که از معتادان به مواد مخدر انتظار ترک اعتیاد و تحمل درد این فرایند را دارند، قدم کوچکی برای ترک عادت های بد خود بر نمی دارند و سختی را تحمل نمی کنند .
وی اظهار کرد: بسیاری از ما با نگاه هایمان به تحقیر معتادان می پردازیم و اجازه نمی دهیم عادت زشتشان را فراموش کنند اما اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کمرنگ شود کسی نخواهد بود تا ما را به یاد عادت های بدمان بیاندازد و حال ما و جامعه ای که در آن زندگی می کنیم نگران کننده تر از حال یک معتاد و خانواده اش می شود .
وی در این نشست اصلاح نگرش ها و ذهنیت های جامعه را منوط به کسب مهارت های رفتاری برای زندگی سالم در جامعه دانست و گفت: تنها در این صورت است که عادات ناپسند می توانند به رفتارهای پسندیده تبدیل شوند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار