نقش موثر کارآواهای زنان گیلانی در غنای موسیقی کشور

خبرگزاری پانا:مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اظهار کرد: کارآواها و لالایی های مادران و زنان گیلانی در غنای موسیقی کشور نقش داشته است.

کد مطلب: ۳۴۹۴۸۵
لینک کوتاه کپی شد

فیروز فاضلی در گفتگو با خبرنگار پانا،بیان کرد: مدیریت با اهالی فرهنگ و هنر و در کنار آن ها معنی می یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان افزود: اهالی فرهنگ و هنر با یک برنامه ریزی، نیازمندی ها و خواسته های خود را مطرح کرده و دردهای خود را بیان کنند تا مدیران فرهنگی و هنری متعاقب آن برنامه ریزی کرده و مشکلات را رفع کنند.

وی با اشاره به برگزاری موفق جشن اردیبهشت تئاتر گیلان در سالن در دست تعمیر سردارجنگل رشت، اظهار کرد: خواسته هنرمندان تئاتر استان، بازگشت به خانه خودشان بود که ما با برگزاری جشن مذکور در سالن سردارجنگل خواستیم هنرمندان از نزدیک با میزان پیشرفت ساخت سالن روبرو شوند.

فاضلی ضمن تشکر از استاندار گیلان به جهت مساعدت در ابلاغ و تخصیص کامل بودجه جهت بازسازی این سالن، اظهار کرد: بنا بر قولی که در همان مراسم به هنرمندان تئاتر استان دادم، سن (صحنه) سالن سردارجنگل را تا پایان تیر ماه امسال برای اجرای اهالی تئاتر به هنرمندان تحویل داده می شود.

وی همچنین با اشاره به کسب عناوین مختلف هنرمندان تئاتر استان در عرصه های ملی و بین المللی، گفت: البته اهالی تئاتر نیز در این راه خیلی به ما کمک کرده اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ادامه ضمن تشکر از شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر رشت، یادآور شد: 40 سال است که موزه هنرهای معاصر این شهر، دغدغه ای برای اهالی فرهنگ و هنر استان شده است.

فاضلی ابراز امیدواری کرد: موزه هنرهای معاصر رشت با همکاری شهرداری این شهر در آینده ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

وی با تأکید بر لزوم اجرای این پروژه، تصریح کرد: از 34 هنرمند برجسته هنرهای تجسمی کشور، 24 هنرمند گیلانی هستند و در حال حاضر، آثاری به ارزش میلیاردها تومان در انبارها خاک می خورند که منتظر گشایش موزه هنرهای معاصر رشت جهت ارائه به هنردوستان هستند.

فاضلی با بیان اینکه گشایش این موزه خود موجب جلب توریست در استان می شود، افزود: ما اگر بتوانیم داشته های خودمان را بروز داده و عرضه نماییم هنر کرده ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بسیاری از کارآواهای ما در غنای موسیقی کشور نقش داشته است، گفت: بسیاری از موسیقیدانان کشور از جمله زنده یاد فریدون پوررضا با بررسی همین نغمه ها و سرودهای مادران و زنان گیلانی در حین کار کشاورزی و لالایی های مادران؛ برای این کارآواها و لالایی ها موسیقی ساخته و اجرا کردند.

وی در پایان با تأکید بر لزوم استفاده از جوانان در کارها، اضافه کرد: بنده از جوانان در بخش های مختلف مدیریتی استفاده کرده و خواهم کرد چون این نیروی جوانی و ذوق و شوق و نشاط جوانان در پبشبرد اهداف فرهنگی و هنری بسیار موثر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار