عضو هیأت مدیره سندیکای صنعت برق اعلام کرد:

لزوم تغییر قراردادهای پیمانکاران متناسب با تغییرات نرخ ارز و قوانین گمرکی

خبرگزاری پانا: عضو هیأت مدیره سندیکای صنعت برق گفت: قراردادهای پیمانکاران صنعت برق باید متناسب با تغییرات نرخ ارز و قوانین گمرکی، صادراتی و وارداتی تغییر کند.

کد مطلب: ۳۴۷۵۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی پانا، عاملی با بیان اینکه قراردادهای پیمان کاران صنعت برق که برخی از آنها در سال های گذشته منعقد شده اند به طور دائم تحت تأثیر تغییر قوانین گمرکی، صادراتی و وارداتی و نوسان های نرخ ارز است و ضروری است تا این قراردادها مطابق با تغییر قوانین ترمیم شوند.

وی افزود: شرکت ها و پیمانکاران بنگاه های اقتصادی هستند و سندیکا صراحتا خواستار آن است که هر گونه تغییراتی که در قوانین کشور موجب زیان این شرکت ها می شوند در قراردادها مورد بازنگری قرار گیرند.

عضو هیأت مدیره سندیکای صنعت برق خاطرنشان کرد: نرخ ارز قوانین گمرک و صادرات و واردات برای چندمین بار در طول سال تغییر کرده اند و ضروری است تا قرادادهایی که در قالب آن پیمانکاران و شرکت ها متعهد به ارائه خدمات هستند متناسب با این تغییرات بازنگری و ترمیم شوند.

عاملی تأکید کرد: بخشنامه ها نباید عطف به ما سبب شوند و خواسته صریح سندیکای صنعت برق این است که به فکر پیمانکارانی که دستشان به جایی بسته نیست باشند.

وی افزود: همچنین در قراردادهای جدید باید شرایط مناسبی برای پیمانکاران پیش بینی شود.

عضو هیأت مدیره سندیکای صنعت برق با بیان اینکه گران شدن ارز می تواند موجب بهبود صادرات شود، گفت: عوامل تولید محصول های داخلی متأثر از ارز گران شده و قیمت تمام شده تولید را به شدت افزایش داده است.

عاملی عنوان کرد: دولت مواد اولیه را با نرخ ارز 3 هزار تومان به بالا به فروش می رساند اما ارز حاصل از صادرات باید به نرخ اتاق مبادلات تحویل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار