نایب رییس کمیسیون بهداشت مجلس در گفت وگو با پانا مطرح کرد؛

بهبود وضعیت نظام سلامت با تجمیع سازمان‌های بیمه‌گر

خبرگزاری پانا: نایب رییس کمیسیون بهداشت تجمیع سازمان های بیمه گر در کشور را ضروری و به نفع مردم دانست.

کد مطلب: ۳۳۹۶۰
لینک کوتاه کپی شد

علی اکبر کائیدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی پانا، اظهار کرد: وضعیت نظام سلامت در کشور اصلا رضایت بخش نیست و مردم با توجه به شرایط فعلی دچار بحران و دغدغه شده اند و با این وضعیت که نتیجه عدم برنامه ریزی های درست است، راه به جایی نخواهیم برد و باید در کشور سازمان‌های بیمه گر تجمیع شوند.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مردم با مشکلات زیادی در بخش بهداشت و درمان مواجه هستند و اجرای بیمه تکمیلی در کشور معنا ندارد؛ چرا که اگر کسی بخواهد خود را بیمه تکمیلی کند باید خود هزینه آن را بپردازد تا از این طریق بتوان تمامی مردم از بیمه یکسان استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی از افراد در جامعه از دو نوع بیمه برخوردارند و برخی اصلا تحت پوشش هیچ برنامه ای نیستند،خاطرنشان کرد: چرا یک فرد باید از دو نوع بیمه برخوردار باشد و دیگری حتی یک بیمه را نداشته باشد و اولویت در تخصیص بودجه باید بر اصل پیشگیری و آموزش مردم باشد تا بتوان از این طریق، بسیاری از بیماری‌ها را کنترل کرد.

کائیدی با بیان این مطلب که ساختار اصلی بیمه در کشور باید اصلاح شود، گفت: اجرای طرح پزشک خانواده کمک کننده در این موضوع است و از همه مهم‌تر هر فرد دارای یک کارت هوشمند خواهد شد.

وی تاکید کرد: برای اینکه سازمان‌های بیمه‌گر به قانون تمکین کنند، باید بیمه‌ها زیر نظر سازمان صندوق بیمه فعالیت کنند و چند دستگی در امور بیمه از مسائل اساسی در کشور است که بیمه‌شدگان با سازمان‌های بیمه‌گر در کشور دارند.

نماینده مردم ملاوی و پل‌دختر در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: دولت و مجلس باید راه‌کاری برای این مشکل پیدا کنند تا این مشکل برای همیشه ریشه کن شود، در این صورت سازمان‌های بیمه‌گر نیز تابع قانون می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار