رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران به پانا خبر داد؛

ارائه طرح حذف زوج و فرد به شورای عالی ترافیک/اخذعوارض آلودگی هوا

خبرگزاری پانا: رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با اعلام اینکه تردد خودروها در سطح شهر باید منطقی باشد، گفت: طرح حذف زوج و فرد برای بررسی و تصویب به شورای عالی ترافیک ارائه شده است.

کد مطلب: ۳۳۸۳۴۱
لینک کوتاه کپی شد

اقبال شاکری در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اشاره به چرایی حذف طرح زوج و فرد در پایتخت گفت: قرار بر این است که طرح فعلی زوج و فرد تا اول تابستان امسال حذف شود و دلیل این موضوع هم منطقی کردن تردد خودروها در سطح شهر تهران است.


رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با اشاره به تردد برخی خودروهای فاقد استاندارد در سطح شهر اظهار داشت: معاونت حمل و نقل و ترافیک پیشنهاد حذف طرح زوج و فرد را ارائه داده که این موضوع باید در شورای عالی ترافیک مورد بررسی و تصویب قرار گیرد. این طرح در کمیته عمران شورای شهر مورد بررسی قرار گرفت و اعضا موافق اجرای این طرح هستند.


وی افزود: بر اساس طرحی که جایگزین طرح زوج و فرد می شود، مناطق آلاینده در تهران دسته بندی شده و خودروها نیز بر اساس آلاینده بودن و استاندارد بودنشان می توانند در این محدوده ها تردد کنند. در واقع خودروهایی که استاندارد لازم را ندارند، نمی توانند وارد مناطقی که دارای آلودگی هستند وارد شوند.


به گفته این عضو شورای شهر تهران، به خودروهایی که دارای استاندارد و معاینه فنی نیستند عوارض آلودگی هوا نیز تعلق می گیرد و این عوارض با توجه به تاریخ ساخت و ویژگی های فنی خودروها تعیین می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار